All About Phones maakt gebruik van Cookies om de website goed te laten functioneren. Klik hier voor meer informatie.

Sluiten

Accessoires nieuws

Italiaanse firma brengt gouden achterkant voor iPhone 6 uit

Door Bart Vuijk, | 2 reacties

Is de goudkleurige iPhone 6 je nog niet glanzend genoeg? Kijk dan eens bij de Italiaanse firma Caviar Phone. Dit bedrijf voorziet je iPhone 6 van een puur gouden achterkant met desgewenst ook nog ingelegde diamanten.

Het is niet voor niets dat de Italiaanse firma zich voornamelijk richt op steenrijke Russen. De site van Caviar Phone is alleen in het Russisch te lezen. De bedragen die genoemd worden voor de gouden onderdelen zijn uiteraard flink. Tegen de prijs van iets meer dan vier gouden iPhones 6 Plus met het maximale geheugen van 128 GB, kun je één zo'n achterkant kopen: 4200 euro.

Het achterpaneel is gemaakt van achttienkaraats goud en is uitgevoerd met motieven die op de Italiaanse en Franse geschiedenis teruggrijpen. Er zitten zeven briljanten in verwerkt, en wie hem wil hebben moet nog snel zijn ook, want er worden maar 99 van deze achterplaten geproduceerd.

Lees verder of laat een reactie achter

Sonos geeft de Boost vrij voor extra draadloos bereik van haar speakers

Door Danijel Dercksen, | 0 reacties

Sonos heeft de opvolger van de Bridge vrijgegeven voor de verkoop. De Sonos Boost vergroot het bereik van haar Play-speakers binnenshuis.

Sinds Sonos via een software-update haar speakers echt draadloos heeft gemaakt, als in er is geen bedraadnetwerk mee nodig om de speakers met het internet te verbinden, is de Bridge in de ban gedaan. Sonos wist toen al bekend te maken dat de Bridge niet meer geproduceerd zou gaan worden en dat hij opgevolgd zal gaan worden door de Boost. Inmiddels is de Boost beschikbaar, zo laat Sonos middels een persbericht weten.

De Boost wordt rechtstreeks op de router aangesloten middels een lan-kabel. Vervolgens zorgt het apparaat ervoor dat het signaal met de Play-speakers van Sonos verbeterd wordt en daarnaast krachtiger is. De verbinding zou sterker moeten zijn en ook het bereik moet groter worden dankzij de Boost, aldus Sonos. Dit moet vooral handig zijn in huizen met dikke muren en bij huizen die ver weg van de router staan.

De Sonos Boost kost eenmalig 99 euro en is via de website van Sonos te verkrijgen. Normaliter kunnen alle Sonos-speakers moeiteloos met de wifi-verbinding in het huis verbinden, zo is onze ervaring.

Lees verder of laat een reactie achter

JBL komt met speciale E1+ oortjes voor de OnePlus One

Door Danijel Dercksen, | 0 reacties

JBL en OnePlus hebben een speciaal oortje ontwikkeld voor de OnePlus One-smartphone. De oortjes van JBL zijn alleen online te bestellen.

JBL E1+ Earphones OnePlus One

OnePlus laat via haar blog weten dat het een speciale headset heeft ontwikkeld in samenwerking met JBL. De JBL E1+ oortjes moeten volgens OnePlus een extra goed geluid opleveren in vergelijking tot de normale oortjes. Zo zou de bas beter zijn dan de standaard oortjes en ook hoge tonen. De oortjes beschikken over 9mm JBL drivers, zo verzekert de fabrikant. Daarnaast is de rode accessoire voorzien van draad dat niet in de knoop kan raken uit zich zelf.

De rode oortjes zijn enkel en alleen via de website van OnePlus te bestellen. De oortjes kosten net geen 37 euro. Ze worden eind oktober geleverd, zo beloof de fabrikant. De oortjes werken overigens ook op elke andere smartphone die over een 3.5mm headphone jack beschikt.

Lees verder of laat een reactie achter

HTC onthult periscoopvormige RE-camera

Door Bouke van den Berg, | 0 reacties

HTC komt met een alternatief voor de GoPro-camera’s. De RE heeft een 16-megapixelcamera die filmt in full HD. In het eerste kwartaal is de RE te koop, voor een adviesprijs van 229 euro.

De HTC RE
De HTC RE

De RE heeft de vorm van een periscoop uit een onderzeeër. Er komen accessoires voor zodat je ‘m makkelijk aan je lichaam vast kunt maken. De RE is zowel stof- als waterdicht.

HTC’s camera, die onder merknaam RE, op de markt komt, kan los van een smartphone werken. Wel zijn er apps voor iOS en Android voor. Hij draait op iOS 7 en hoger en Android 4.3 en hoger. Je kunt de RE via wifi en bluetooth met je smartphone verbinden.

Het is mogelijk om realtime op je smartphone mee te kijken met de beelden die de RE schiet. Door een keer te klikken op de zilveren knop aan de bovenkant maak je een foto. Als je ‘m ingedrukt houdt neemt de RE op. Klik je weer een keer, dan stopt de RE met filmen.

Aan de voorkant zit ook nog een knopje. Hiermee kun je in slowmotion filmen. Met 65,5 gram is hij heel licht. Hij is nog geen tien centimeter hoog, 96,7 millimeter om precies te zijn. De ronde camera is 26,5 gram breed.

In de RE zit een batterij van 820 mAh. Volgens HTC kun je hiermee 1200 foto’s in 16 megapixel maken of honderd minuten filmen in full HD. Vanaf het eerste kwartaal van 2015 is de RE verkrijgbaar. HTC geeft de camera een adviesprijs mee van 229 euro. De camera komt in het wit, paars, oranje en licht groen.

Lees verder of laat een reactie achter

HTC vindt haar smartwatch nog niet goed genoeg

Door Bouke van den Berg, | 0 reacties

HTC brengt voorlopig nog geen smartwatches op de markt. De Taiwanese fabrikant is nog niet tevreden over de mogelijkheden van haar slimme horloges. “Er is nog geen reden om een smartwatch ook te gaan dragen”, vindt Drew Bamford.

HTC neemt de tijd met haar smartwatch

Hij heeft de leiding over de ontwikkeling van HTC’s wearables. Bamford zegt dit in een interview met RE/code. HTC kondigt vandaag nieuwe apparaten aan. Een smartwatch zit daar dus niet bij. “De laatste tijd komen er heel veel wearables op de markt”, aldus Bamford.

“Er is alleen nog geen echt goede reden om er eentje ook daadwerkelijk te dragen. Als wij een product op de markt brengen moet er ook echt een reden zijn zodat klanten hem om hun pols doen. De strategie die we hebben uitgestippeld is goed, maar we nemen de tijd om met iets goeds te komen.”

Een goede smartwatch is er volgens hem nog niet. “Niemand heeft het met smartwatches al voor elkaar”, vindt hij. De topman van HTC in de Verenigde Staten, Jason Mackenzie, is het eens met de beslissing van het moederbedrijf in Taiwan.

“Eigenlijk waren we van plan om rond deze tijd onze eerste smartwatch aan te kondigen. Hij is er alleen gewoon nog niet klaar voor”, aldus Mackenzie,

Lees verder of laat een reactie achter

Leverancier saffierschermen Apple Watch failliet

Door Bouke van den Berg, | 0 reacties

GT Advanced, de leverancier van saffierschermen voor de Apple Watch, is failliet. Het bedrijf is ook verantwoordelijk voor het saffierglas dat op de vingerafdruksensors van de iPhone 5s, iPhone 6 en iPhone 6 Plus zit.

Apple Watch-leverancier GT Advanced is failliet

Ook verklaart dit waarschijnlijk waarom de komst van de Apple Watch opnieuw is vertraagd. De smartwatch van Apple zou pas in februari op de markt komen. In gelimiteerde oplage. Problemen in het productieproces zouden de oorzaak vormen. Het failliet van GT Advanced lijkt een goede verklaring hiervoor te zijn.

Voorlopig kan GT Advanced open blijven. Wel moet het snel problemen oplossen met schuldeisers. Ook gaat het bedrijf een reorganisatie doorvoeren. Met 85 miljoen dollar op de bank heeft GT Advanced ook nog wel een reserve.

Het is onbekend waarom het bedrijf het opeens zo moeilijk heeft. Misschien heeft het ermee te maken dat Apple de iPhone 6 en iPhone 6 Plus niet uitrustte met een display van saffierglas, terwijl GT Advanced daar wel al op inspeelde. Het is speculeren.

"Het betekent niet dat we met de faillissementsaanvraag ook onze deuren sluiten", vertelt Tom Gutierrez, de CEO van GT Advanced. "Het geeft ons de mogelijkheid om ons businessplan in de toekomst beter uit te voeren. Op deze manier krijgen we onze cijfers op orde. We zijn ervan overtuigd dat dit de beste manier is om het bedrijf te beschermen en om in de toekomst weer succes te hebben."

Lees verder of laat een reactie achter

‘Productieproblemen vertragen komst Apple Watch’

Door Bouke van den Berg, | 0 reacties

De productie van de Apple Watch zou niet volgens plan verlopen. De komst van Apple’s eerste smartwatch zou daardoor iets vertraagd zijn. Waarschijnlijk komt de slimme horloge in februari 2015 op de markt.

De Apple Watch komt door productieproblemen in februari 2015 op de markt

Dit denkt analist Brian Blair van Rosenblatt Securities volgens Barrons. Eigenlijk had de horloge in november in de winkel moeten liggen, tijdens de release mikte Apple op begin 2015 en nu zou februari 2015 de maand zijn waarin de Apple Watch op de markt komt. In gelimiteerde oplage. Dat wel. De massaproductie van de horloge zou pas in januari beginnen.

Blair geeft de bronnen waarop hij zijn voorspelling baseert niet vrij. Volgens hem leveren InvenSense, Broadcom, GT Advanced en Integrated Device Technology de onderdelen voor de Apple Watch. De eerste oplage zou op vijftien miljoen exemplaren liggen. De massaproductie van de horloge is alleen dus nog niet begonnen. Qanta zet de Apple Watches in elkaar.

In een jaar wil Apple 20 tot 25 miljoen smartwatches maken. Deze worden vervolgens verkocht voor 350 dollar, wat in Nederland waarschijnlijk neerkomt op 350 euro. Het is de vraag of de vraag naar de smartwatch voldoet aan het aanbod.

Vanaf februari zou op die vraag dus een antwoord moeten komen.

Lees verder of laat een reactie achter

'Chinees topmodel gaat Apple Watch promoten'

Door Bart Vuijk, | 0 reacties

Apple zou het Chinese topmodel Liu Wen inhuren om de Apple Watch te promoten. Dat wordt althans afgeleid uit een instagramfoto die ze heeft gedeeld, waarbij zij daar ietwat cryptisch over schrijft.

Apple Watch

Op de foto is zij zelf te zien in de luxeboetiek Colette in Parijs, waar zij een Apple Watch past. Daaronder schrijft ze dat dit haar tweede kennismaking is met de Apple Watch. "Over die eerste keer? Wel, daar hoor je snel over", schrijft ze aan haar fans.

Een en ander lijkt erop te duiden dat Apple het slimme horloge echt als een mode-accessoire wil gaan verkopen, en niet zozeer als een technologisch wondertje om je pols. Het klokje is uiteraard in staat om notificaties van een nabije iPhone naar de pols te brengen enzovoorts, maar het uiterlijk van het polssieraad lijkt belangrijker te zijn in de pr-campagne die er aan zit te komen.

Begin 2015 wordt de Apple Watch in de verkoop gedaan, en dan zal waarschijnlijk ook direct een reclamecampagne worden opgestart met wellicht diverse topmodellen om hem te promoten. Over de prijs van de Apple Watch is alleen een ondergrens bekend, 349 dollar voor het goedkoopste model. Maar er is ook een gouden exemplaar aangekondigd dat waarschijnlijk meerdere duizenden dollars gaat kosten.

Lees verder of laat een reactie achter

‘Nieuwe LG-smartwatch gaat op WebOS draaien’

Door Bouke van den Berg, | 0 reacties

LG gaat besturingssysteem WebOS weer van stal halen. De Koreaanse fabrikant wil het gaan gebruiken voor de nog niet bekende LG SmartWatch. Het bedrijf roept ontwikkelaars op voor het maken van apps.

De LG SmartWatch op WebOS komt eraan

Die oproep is inmiddels offline gehaald, maar TheVerge heeft screenshots van de pagina’s, die je ook onder dit artikel kunt zien. Na Tizen en Android Wear lijkt er dus weer een nieuw besturingssysteem voor smartwatches te komen. LG heeft in ieder geval al een softwarepakket voor ontwikkelaars paraat staan.

WebOS wordt door LG nu alleen gebruikt in naar Smart TV’s. LG’s G Watch en G Watch R draaien allebei op Google’s Android Wear. Het wordt interessant om te volgen welke besturingssystemen voor smartwatches er straks nog gebruikt worden. Android Wear lijkt in ieder geval een zekerheidje te zijn.

Lees verder of laat een reactie achter

Pebble brengt haar smartwatch in Nederland uit

Door Danijel Dercksen, | 0 reacties

Pebble gaat haar smartwatch ook in Nederland aan de man brengen. De normale versie gaat 129 euro kosten en de steel moet 229 euro gaan kosten.

Pebble was de eerste eerste echte smartwatch die door de eindgebruiker zelf geprogrammeerd kan worden. Het was het grootste Kickstarterproject ooit en is wereldwijd een groot succes geworden. Inmiddels zijn er volgens Pebble al meer dan 400.000 van deze slimme horloges door het bedrijf verkocht en nu mag ook Nederland ervan gaan genieten. Het bedrijf laat middels een persbericht weten dat de Pebble en de Pebble Steel vanaf vandaag in Nederland verkrijgbaar zijn.

De normale Pebble moet 129 euro gaan kosten en de Pebble Steel moet 229 euro gaan kosten. De steel is gemaakt van metaal om zo een premium uiterlijk over te brengen. De smartwatch werkt met zowel Android als iOS. Ontwikkelaars kunnen ervoor zorgen dat notificaties zoals WhatsApp op het horloge binnen komen en gelezen kunnen worden. Ook het gedeeltelijk bedienen van de smartphone is mogelijk. Zo kun je gemakkelijk je muziek aan of uit zetten en spelletjes spelen op het apparaat. Pebble heeft een eigen applicatiewinkel voor de apps die werken met het slimme horloge.

“Het is onze missie om technologie toegankelijker te maken”, zegt Eric Migicovsky, oprichter van Pebble. “Pebble is het afgelopen jaar flink gegroeid en we hopen dat ook de komende jaren nog te blijven doen. De uitbreiding naar Nederland en België is wat dat betreft opnieuw een mooie stap vooruit.” De Pebble is via MediaMarkt, Wehkamp, Bol.com en CoolBlue te verkrijgen in Nederland.

Lees verder of laat een reactie achter

Fabrikant Android Wear-smartwatch duikt onder de 75 dollar

Door Bart Vuijk, | 5 reacties

De Chinese fabrikant van een Android Wear-smartwatch is erin geslaagd om zijn nieuwe polsaccessoire voor minder dan 75 dollar op de markt te brengen. Dit is veel goedkoper dan de minimaal rond 250 dollar kostende smartwatches van andere fabrikanten.

Het horloge heet de Tommy, en is om het goedkoop te houden geheel in plastic uitgevoerd. Net als de eerste generatie Pebble-smartwatches. En net als die concurrent (die 149 dollar kost, in de plastic versie) wordt ook deze in meerdere kleuren uitgebracht, en is hij waterdicht. Maar dus de helft van de prijs.

Voor 74,99 dollar wordt dit horloge in de winkels gelegd. Althans, in ieder geval in China. Het is nog niet echt zeker of de Tommy ook naar Europa komt. Mocht dat gebeuren, dan heb je een Android Wear-smartwatch dat prima met je Androidtelefoon kan 'praten' en waterdicht is tot vijf meter, en bovendien een accu heeft die het drie volle weken schijnt vol te houden, als we de producent mogen geloven.

De Tommy wordt aanvankelijk in de kleuren zwart en rood verkocht, maar een witte versie komt er ook aan op een later tijdstip.

Lees verder of laat een reactie achter

'LG werkt aan smartwatch waar simkaart in kan'

Door Bart Vuijk, | 0 reacties

LG werkt aan een smartwatch waar een simkaart in kan, zodat er geen telefoon op grijpafstand meer nodig is voor de verbindingen. Dat valt althans op te maken uit gegevens van de Amerikaanse elektronicawaakhond FCC, waar een schetsontwerp van de polsaccessoire is langsgekomen.

Het zou de derde smartwatch worden van LG in korte tijd. Eerder werden al een rechthoekige en een ronde smartwatch gepresenteerd, allebei met het besturingssysteem Android Wear erop.

De nieuwe smartwatch gaat vooralsnog door het leven als de LG-VC100. Dit horloge moet via cdma-netwerken verbindingen kunnen onderhouden. Die netwerken zijn er niet in Europa, dus dit horloge zal waarschijnlijk voor de Amerikaanse markt zijn bedoeld.

Het feit dat er een simkaart in kan, houdt waarschijnlijk in dat het horloge zelfstandig kan bellen en internetverbindingen onderhouden zonder dat er een smartphone in de buurt is. Vrijwel alle andere slimme horloges kunnen hun smart-functionaliteit alleen laten zien als ze de verbindingen van een smartphone gebruiken via een bluetoothverbinding.

Behalve de ellipsvorm wordt in de FCC-gegevens nog weinig onthuld over dit horloge. Het feit dat de FCC zich er al over buigt, geeft echter aan dat het niet al te lang meer kan duren voordat LG het nieuwe polssieraad wereldkundig maakt.

Lees verder of laat een reactie achter

HTC presenteert haar GoPro-alternatief

Door Bouke van den Berg, | 0 reacties

Je ziet ze steeds vaker: GoPro-cameraatjes die mensen op een stok of op hun hoofd plaatsen om zo hun ervaringen te filmen. HTC komt met een alternatief op deze vierkante cameraatjes, de RECamera.

De RECamera van HTC

Dat valt te concluderen uit een viral. Zo te zien is de camera een handheldapparaat die ook slowmotionvideo’s maakt. Waarschijnlijk is ‘ie ook waterdicht. Qua uiterlijk lijkt de RECamera van HTC op een periscoop van een onderzeeër.

Daardoor lijkt hij beter draagbaar te zijn dan de hoekige GoPro-cameraatjes. HTC presenteert de RECamera zo goed als zeker op 8 oktober op een evenement in New York.

Lees verder of laat een reactie achter

Analisten komen achter schermspecificaties Apple Watch

Door Bouke van den Berg, | 0 reacties

Apple liet bij de presentatie van de Apple Watch weinig los over de specificaties van de smartwatch. Analisten hebben de horloge van dichterbij bekeken en zijn zo achter wat specificaties van de slimme horloge gekomen.

De Apple Watch is er in meerdere varianten

Dit schrijft het Taiwanese DisplaySearch. Beide formaten van de Apple Watch zijn onderzocht. De een heeft een doorsnede van 38 millimeter, de ander van 42 millimeter. Ze hebben dezelfde schermresolutie van 240x320 pixels. De kleine Apple Watch heeft een pixeldichtheid van 299 ppi, de grotere zit op 261 ppi.

De website heeft ook een overzicht gemaakt van wat elk onderdeel in de smartwatch kost. Het saffierscherm voor de grootste Apple Watch kost waarschijnlijk 27,41 dollar, omgerekend is dat 21,37 euro. Het aanraakscherm kost 19,55 dollar (15,24 euro).

De Apple Watch komt begin 2015 op de markt voor 349 dollar. Het is nog onbekend wat ‘ie in Nederland precies gaat kosten.

Lees verder of laat een reactie achter

‘19 procent van Nederlanders wil binnen jaar een smartwatch’

Door Bouke van den Berg, | 0 reacties

Bijna een op de vijf Nederlanders wil binnen een jaar een smartwatch. De prijs van de slimme horloges moet daarvoor wel een stuk omlaag. De polssieraden kosten nu in ieder geval 200 euro, terwijl mensen er eigenlijk niet meer dan 125 euro voor over hebben.

Binnen een jaar wil 20 procent van de Nederlanders een smartwatch hebben

Dit blijkt uit onderzoek van Multiscope onder 1000 mensen die een representatief beeld geven van wat ‘de Nederlander’ wil. 19 procent van de deelnemers wil binnen een jaar een smartwatch hebben. De horloges zijn dus nog wel te duur. De prijs zal ongeveer gehalveerd moeten worden.

Tachtig procent van de Nederlanders heeft weleens gehoord van smartwatches. Veertig procent is daadwerkelijk geïnteresseerd in de slimme horloges. Ruim de helft van die groep, 53 procent, weet ook wat nou de mogelijkheden van een smartwatch zijn.

Mensen willen vooral een smartwatch hebben omdat het een eenvoudig navigatiemiddel is. Ook helpt een slimme horloge bij het monitoren van je gezondheid, wat voor veel mensen ook een reden is om de horloges te kopen. Het maken van foto’s en video’s en het ontvangen en schrijven van mails vinden mensen minder interessant. Datzelfde geldt voor internetten en het gebruiken van social media op smartwatches.

Lees verder of laat een reactie achter

Nest brengt slimme rookmelder en thermostaat op Nederlandse markt

Door Bouke van den Berg, | 0 reacties

Vanaf vandaag kun je in Nederland de Nest Protect en de Nest Thermostat kopen. Met deze twee slimme huishoudelijke producten heb je onder andere minder omkijken naar het regelen van de temperatuur in je huis. De thermostaat is ook via een app te bedienen.

Nest is een fabrikant van 'smart home'-producten. Het bedrijf is een dochteronderneming van Google. Protect en Thermostat zijn te koop via de website van Nest, maar ook via de Google Play Store. Je kunt ze ook kopen bij iCentre, Dixons, Mediamarkt en Coolblue. Protect kost 109 euro, Thermostat kost 219 euro.

Lees verder of laat een reactie achter

'Motorola wil ook gouden smartwatch maken'

Door Bart Vuijk, | 0 reacties

Oplettende bloggers van Androidpolice hebben op de website van Motorola ineens een onbekende smartwatch zien staan, met duidelijk een gouden rand. Op de vraag aan Motorola of de Moto 360 ook in goud zal worden uitgebracht, reageerde de fabrikant echter panisch: het plaatje werd meteen verwijderd van de site.

Kennelijk is de gouden Moto 360 te snel online gezet. Hij is te zien tussen een paar andere, met de bekende zilverkleurige en zwarte randen. Onlangs was Apple de eerste fabrikant die een gouden smartwatch aankondigde. Kennelijk wil nu ook Motorola hiervoor niet onderdoen, is het vermoeden.

Maar Motorola reageerde nogal raar op de tamelijk onschuldige vraag of er een nieuwe gouden variant zit aan te komen. Eerst was er ontkenning, vervolgens werd het plaatje inderhaast van de website af gehaald. En toen kwam een nietszeggende officiële reactie. ,,Hoewel we geen commentaar kunnen geven op specifiek goud, verkennen wij altijd de mogelijkheid om nieuwe materialen te gebruiken en we zijn van plan om de Moto 360 in een aantal stijlen aan te bieden in de toekomst.''

Maar de bloggers van Androidpolice zijn niet gek, en hebben het plaatje eerst even gesaved voordat Motorola het offline haalde. Hieronder is het te zien. Voor en na de verwijdering. Inmiddels zijn de horloges alweer herschikt zodat het net lijkt alsof de gouden Moto 360 er nooit tussen heeft gestaan.

Lees verder of laat een reactie achter

Sony presenteert ontwikkelaarspakket voor SmartEyeglass

Door Bouke van den Berg, | 0 reacties

Sony heeft een ontwikkelaarspakket voor haar eigen slimme bril vrijgegeven, de SmartEyeglass. Deze bril projecteert onder andere aanvullende informatie. Sony’s SmartEyeglass is uitgerust met aardig wat sensortjes.

De Sony SmartEyeGlass

Dit laat het weten op haar website. De SmartEyeglass krijgt de bekende versnellingsmeter en gyroscoop. Ook krijgt hij een microfoon, helderheidssensor, elektrisch kompas en cameraatje. De slimme bril staat in verbinding met je Android-telefoon, die voor aanvullende informatie zoals GPS-gegevens zorgt.

Met de bril krijg je extra informatie over de locatie waar je je bevindt. Ook kan het je helpen met navigeren. Het heeft nog andere handigheidjes: zoals het tonen van een recept als je aan het koken bent of extra informatie over een speler als je in het stadion naar voetballen kijken.

Sony geeft vandaag het ontwikkelaarspakket vrij, zodat derde partijen aan de slag kunnen met de bril. Softwareontwikkelaars kunnen bijvoorbeeld apps voor de bril maken. Sony wil de bril nog dit jaar aan ontwikkelaars verkopen. De fabrikant wil de bril graag snel daarna al in de ‘gewone’ verkoop doen.

Sony heeft al wat specificaties van de SmartEyeglass vrijgegeven. De brilglazen hebben een resolutie van 419x138 pixels. De displays hebben een helderheid van 85 procent. Vanaf Android 4.1 is ‘ie bruikbaar, maar om van alle functies gebruik te maken (zoals het afspelen van video’s), heb je minimaal Android 4.3 nodig.

De bril weegt 77 gram, de controller 44 gram. Hij staat via Bluetooth in contact met je smartphone. Foto’s maakt ‘ie in 3 megapixel. Filmen doet de bril in VGA (640x480 pixels).

Lees verder of laat een reactie achter

'Watchface' Apple Watch nu ook op Androidsmartwatches te krijgen

Door Bart Vuijk, | 0 reacties

De wijzerplaat van de Apple Watch heeft een software-ontwikkelaar voor Android Wear-horloges geïnspireerd om die te kopiëren voor bijvoorbeeld de Moto 360, LG G Watch en andere concurrerende smartwatches.

'Watchface' Apple Watch nu ook op Androidsmartwatches te krijgen pear 820x420 

Lees verder of laat een reactie achter

Apple Watch moet elke dag worden opgeladen

Door Bouke van den Berg, | 1 reactie

Met veel bombarie presenteerde Apple dinsdag haar eerste smartwatch. Er werd alleen niets verteld over de batterij in de Apple Watch. Niet zonder reden: de slimme horloge moet elke nacht worden opgeladen.

De Apple Watch moet elke dag worden opgeladen

En daar is Apple zelf ook niet blij mee, schrijft Re/Code op basis van anonieme bronnen. “Hij kan nu een dag mee”, zegt een bron. In een reactie erkent Apple dit min of meer. “Er zit heel veel nieuwe technologie in de Apple Watch”, zegt woordvoerder Nat Kerris.

“We denken dat mensen ‘m dolgraag de hele dag willen gebruiken. Daarom houden wij er rekening mee dat Apple Watch-bezitters ‘m elke nacht moeten opladen. Daarom hebben we ook een innovatieve, draadloze manier van opladen ontwikkeld.”

De Apple Watch is Apple’s eerste smartwatch. Hij draait op een aangepaste versie van iOS en werkt alleen met de iPhone 5 en iPhone 6. In de eerste helft van volgend jaar moet ‘ie in de winkels liggen.

Lees verder of laat een reactie achter