‘19 procent van Nederlanders wil binnen jaar een smartwatch’

Bijna een op de vijf Nederlanders wil binnen een jaar een smartwatch. De prijs van de slimme horloges moet daarvoor wel een stuk omlaag. De polssieraden kosten nu in ieder geval 200 euro, terwijl mensen er eigenlijk niet meer dan 125 euro voor over hebben.

Binnen een jaar wil 20 procent van de Nederlanders een smartwatch hebben

Dit blijkt uit onderzoek van Multiscope onder 1000 mensen die een representatief beeld geven van wat ‘de Nederlander’ wil. 19 procent van de deelnemers wil binnen een jaar een smartwatch hebben. De horloges zijn dus nog wel te duur. De prijs zal ongeveer gehalveerd moeten worden.

Tachtig procent van de Nederlanders heeft weleens gehoord van smartwatches. Veertig procent is daadwerkelijk geïnteresseerd in de slimme horloges. Ruim de helft van die groep, 53 procent, weet ook wat nou de mogelijkheden van een smartwatch zijn.

Mensen willen vooral een smartwatch hebben omdat het een eenvoudig navigatiemiddel is. Ook helpt een slimme horloge bij het monitoren van je gezondheid, wat voor veel mensen ook een reden is om de horloges te kopen. Het maken van foto’s en video’s en het ontvangen en schrijven van mails vinden mensen minder interessant. Datzelfde geldt voor internetten en het gebruiken van social media op smartwatches.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Er zijn nog geen reacties op dit artikel achter gelaten. Ben jij de eerste?
iPhone vergrendelscherm

Vijf iPhone trucs die je niet allemaal kent lees verder

Google Daydream

Google komt met standalone VR headset Google Daydream lees verder

Smartphone opladen

In 2018 is je smartphone binnen vijf minuten opgeladen lees verder

iPhone

Minder iPhones maar meer winst voor Apple afgelopen kwartaal lees verder

Telekoopwijzer uitgelicht

Dit zijn de vijf beste high-end smartphones van deze lente lees verder

Auto terugvinden met siri Apple slimme speaker

Siri kan vanaf nu WhatsApp-berichten voorlezen lees verder

Volg ons via

Nieuwsbrief

Want.nl is een samenwerking tussen Wayne Parker Kent en Qontent Matters