40 procent van de Nederlanders heeft een Samsung-smartphone

In Nederland heeft ruim 40 procent van de smartphonegebruikers een Samsung. Dit blijkt uit een onderzoek van Deloitte. Apple staat op de tweede plek met 23 procent.

samsung 40 procent marktaandeel

Tijdens het onderzoek werd aan 2000 Nederlanders gevraagd welk telefoonmerk ze hebben. Ook werd er gevraagd welk merk ze vóór hun huidige telefoon hadden. Daaruit blijkt dat de grootste groep een Samsung heeft. Met 40,5 procent loopt Samsung ruim voor op de nummer twee, Apple. Samsung is ook nog steeds aan het groeien. 31 procent zei dat hun vorige smartphone ook een Samsung was.

Apple is fors gegroeid en is van 15,7 naar 23 procent gegaan. Een merk wat het niet zo goed doet als de twee koplopers is Nokia, dat is overgenomen door Microsoft. Het marktaandeel van dit merk is gekrompen van 20 naar 10 procent. HTC volgt met een marktaandeel van 5,3 procent, terwijl 4,4 procent van de telefoons door Sony is gemaakt. Met 3,8 procent komt Huawei op de zesde plaats terecht.

Naast de ontwikkelingen over merkverdeling in Nederland, werd er ook bekendgemaakt dat 49 procent de smartphone pas weg doet als deze kapot is. Dit is bij Apple-gebruikers minder, 39 procent daarvan doet de smartphone pas weg als deze aan het einde van zijn Latijn is.

Bron: Deloitte

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Er zijn nog geen reacties op dit artikel achter gelaten. Ben jij de eerste?
Nokia 8 Pro

High-end Nokia 8 Pro gelekt met innovatieve camera lees verder

LG G6, voorloper LG G7

LG G7 komt in juni uit: opvallende specificaties gelekt lees verder

Samsung Galaxy S10 Plus

Eerste Samsung Galaxy S10 leak duikt week voor onthulling Galaxy S9 op lees verder

iPhone X batterij

Tegenvallende iPhone X verkopen leveren Samsung problemen op lees verder

Samsung Galaxy Note 8 review design

We hebben slecht nieuws over de Samsung Galaxy Note 9 lees verder

De batterij van deze vijf smartphones gaat het langst mee lees verder

Volg ons via

Nieuwsbrief

Want.nl is een samenwerking tussen Wayne Parker Kent en Qontent Matters