'7″-ViewPad gaat 60.000 keer per maand over de toonbank'

Volgens bronnen binnen de industrie gaat de eerste ViewSonic-tablet, de 7″-versie van de ViewPad, met een tempo van ongeveer 60.000 stuks per maand over de toonbank. Dat is redelijk veel voor een relatief onbekend merk.

ViewSonic ViewPad 7

“View-wie?” zul je je misschien afvragen. Die reactie is geheel begrijpelijk, want ViewSonic is nou niet bepaald een bekende naam in de telecomindustrie. Naast de ViewPad 7 die nu in de (Nederlandse) winkels ligt, is er ook nog een ViewPad 4-telefoon en een ViewPad 10-tablet. En in de telecomindustrie hebben nieuwe merken het over het algemeen niet makkelijk. Desondanks weet ViewSonic toch heel wat ViewPad’s per maand de deur uit te doen.

60.000 stuks van de ViewPad 7 gaan er volgens Digitimes maandelijks over de toonbank. Dat is geen cijfer waar een grote producent blij van zou worden en staat ook niet in verhouding tot de 2 miljoen Galaxy Tab’s die Samsung omzet en de miljoenen iPad’s die Apple heeft verkocht. Maar voor een in deze industrie beginnende producent is het heel aardig, en het toont zeker dat er nog veel te winnen, of verliezen, valt in de tabletmarkt. Volgens DigiTimes ligt het succes van de ViewPad vooral in Europa.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Er zijn nog geen reacties op dit artikel achter gelaten. Ben jij de eerste?
Apple iPad dunne schermranden

Insiders verklappen details volgende iPad: dunne schermranden en meer lees verder

Luna Display iPad

Deze dongel maakt van je iPad camera een extra homeknop lees verder

Microsoft Surface Mini

Drie jaar later: specificaties en foto’s geschrapte Microsoft Surface Mini gelekt lees verder

Samsung Galaxy Tab S3 hands-on

Acht onmisbare geoptimaliseerde apps voor je Android tablet lees verder

10.5-inch iPad Pro

Apple iPad Pro met dunne schermranden onthuld: alles wat je moet weten lees verder

iPad Pro

Dunnere schermranden: renders nieuwe 10.5-inch en 12.9-inch iPad Pro lees verder

Volg ons via

Nieuwsbrief

Want.nl is een samenwerking tussen Wayne Parker Kent en Qontent Matters