Acer kondigt beTouch E210 aan met Android en qwerty

Acer heeft vandaag tijdens de Consumer Electronics Show de beTouch E210 aangekondigd. Dit toestel zal de E130 opvolgen en heeft onder andere Android 2.2 en een qwerty-toetsenbord.

Acer beTouch E210

De Android-versie die het toestel van Acer meegekregen heeft is verder weinig aangepast en je zult dan ook ongeveer de interface krijgen die we van de Nexus One kennen. Alleen dan wel in landschapsmodus, want om het toetsenbord in te passen heeft Acer het scherm een kwartslag gedraaid. Dat scherm is met zijn doorsnede van 2,6 inch overigens iets groter dan gemiddeld voor dit soort toestellen.

De specificaties van de beTouch E210 zijn zoals we gewend zijn van een mid-range Android-telefoon. Zo ondersteund het toestel HSDPA, Wi-Fi en GPS. De camera heeft een resolutie van 3,2 megapixels en natuurlijk kun je er een MicroUSB-kaartje, -kabeltje en 3,5mm plug in kwijt.

Onder de motorkap bevindt zich 512MB ROM- en 256MB RAM-geheugen. De processor waar het toestel op loopt is niets om over naar huis te schrijven: het gaat om een ST Ericsson PNX6715, die geklokt is op 416MHz. Over de prijs en de beschikbaarheid van de beTouch E210 is nog niets bekend.

Bron: SlashGear

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

    1. Dominick -

      Hmm, dat lijkt me betrouwbare info inderdaad 🙂 Ben wel benieuwd hoe onze bron dan destijds aan die ST-ericsson processor is gekomen. Wellicht dat dat veranderd is…

      Verder lijkt het me niet perse een slecht ding hoor. Die chipset is niet echt state of the art, maar er is niets mis mee, en ook de software is in principe gewoon ok. Alleen is de service in het geval dat er iets mis gaat misschien niet zo heel goed, zoals hierboven te lezen…

  1. Frank -

    09 04 2011 eindelijk terecht proficiat Acer service ik ben zo blij als een kermis vogel ze hadden hem dan maar opgestuurd 08-02-02011naar mobistar Antwerpen zonder mij in kennis te stellen zelfs mijn naam stond niet op de verzending vermeld weer een staaltje van pracht service dus Mobistar kon ook niet achterhalen van wie het toestel was .punt achter dol avontuur
    van Acer en service en zal dan nog correct erbij zeggen hij werkt voorlopig goed zoals ik had verlangt toen we hem kochten
    Een dolle toestand begonnen 3 november2010 einde van de rit 09 04 2011 even duidelijk zijn 6 Maanden MAAR HEB TERUG MIJN ACER B TOUCH E_130had ik beloofd om in het vet te typen bij terug in bezit GROETJES FRANK geduld is bij acer service de boodschap

    1. Dominick -

      Bizar verhaal! Maar in ieder geval goed dat hij terecht is, en bedankt voor de regelmatige updates 🙂

      Laten we hopen dat het een eenmalige uitschieter van ze is, maar ik ga het in ieder geval extra in de gaten houden 🙂

  2. Frank -

    door het berichtje te zien staan van gast hoooooi heb ik maar even weer de moed der wanhoop genomen en naar Acer getelefoneerd Ik ben er WEER aardig slimmer van geworden
    Nu beweerd die operator dat volgens zijn gegevens nu in zijn bestand het toestel op 8 februari nog bij mobistar lag echt ongelooflijk IK ga nu vandaag direct naar Mobistar na vragen en bewijs als dat niet is Ligt het toestel aldaar te wachten,dan Staat hier straks in dikke letters dat het terug is maar dat is eerst zien dan geloven de operator klonk wel heel verward en daarom ben ik bijna zeker dat het weer met een kluitje in het riet sturen is tot later nieuws Groetjes Frank de Benieuwde

  3. Frank -

    allee toch één gelukkige ik vind dat heel goed voor jou
    we zijn vandaag 8 april 2011 heb hem nog niet terug begin datum van in reparatie geven voor de duidelijkheid was 13december 2010 iets langer dan 3 dagen denk ik toch zelfs niets meer van gehoord zo klant vriendelijk zijn ze
    groetjes van de bedrogen acer koper frank

  4. hooooii -

    Ik weet niet waar jullie het over hebben.
    maar heb tevens mijn telefoon opgestuurd en had hem binnen 3 dagen al terug.
    er zat een barst in het scherm.
    dus dat jullie klagen is voor mij niet te begrijpen
    sorry:X

  5. dennis -

    ik ben van plan om deze telefoon te kopen wanneer die in de verkoop gaat. maar nu ik al deze reacties over acer zie, heb ik toch mijn bedenkingen…
    is acer nou écht zo'n slecht merk?:S

  6. Frank -

    laten opsturen en verdwenen geen oplossing na al die tijd dus materie voor aanklacht diefstal door Acer Benelux getekend Frank slachtoffer van Acer maffia

  7. Frank -

    We zijn ondertussen weeral meer dan een week verder Acer nog weeral geen enkele reactie nog geen toestel terug en ik vind dit echt te beamen als diefstal en dan zelfs met voorbedachtheid een klient een toestel l

  8. Peter -

    Tja…. welkom in de wereld van Acer.Het woord service kennen we niet en we doen er alles aan om het u zo moeilijk mogelijk te maken en geen enkele verantwoordelijkheid te nemen voor onze (defecte) producten.Weet er inmiddels alles van.Voor mij absoluut geen enkel Acer product meer.
    Veel succes ermee.

  9. Frank -

    hey dan nog een beetje nieuws 16 Februari2011 ondertussen
    Verleden week na eerst nogmaals acer call center te bellen en nogmaals navraag te doen en te vragen of er nu geen enkele persoon was die verantwoordlijkheid had in zulke zaken heb ik verleden week woensdag een tel gekregen van Acer zelf had een aangetekend dossier verstuurd met klachtenbundel en copy's van bewegingen van het toestel en de persoon had het dos bij hem alles nog eens samen overlopen en dus nu wachten op resultaat ben benieuwd zal zeker melden als in orde komt tot later

  10. Frank -

    Laatste datum van Acer verhaal 19 januari nu 1 februari 2011 nog steeds geen enkel resultaat Er is een klacht ingediend via aangetekend schrijven maar Acer voorlopig nog niet één maal de moeite genomen om minstens een verontschuldiging over feit dat toestel bij hun reparatie dienst in garantie is verdwenen Ik geloof wel dat er nog gelukkige gebruikers zijn van de e-130 maar er werd me wel gezegd wanneer ik zei dat ik het onbeschoft vond dat ze zelfs nooit een telefoontje of een mail hadden gestuurd met de excuses dat het toestel onvindbaar was kreeg ik als antwoord dat ze vele klachten hadden en ik hen vroeg of dan de acer produkten zo slecht waren de telefoon op mijn neus kreeg met tot nu nada resultaat Sorry Acer een schandaal op service echt productie & service made Taiwan een nog in afwachting zijnde misnoegde acer koper Frank (als ik hem terug heb zal ik het ook melden maar sint Niklaas dat is 5 december 2011,, zeker

  11. Frank -

    hello again nog eens 12 dagen verder en nog geen stap verder heb nog steeds smartphone acer E-130 niet terug is nog steeds op reparatie afdeling (niet terug te vinden )
    krijg wel telkens gedaan dat ze een nieuwe notie maken vanuit callcenter acer maar verder dan dat komt die zaak ook niet
    dat wordt echt een zaakje met een staartje denk ik echt ongelooflijk dat z'on firma zich laat kennen
    da hier even bij laten wordt vervolgt
    ga nog een beetje belwaarde verspillen kost met de solden van 30 Euro op toestel nu en de opgebelde tijd naar acer al de helft van een nieuw echt heel knap Acer je mag van mij op voorste pagina bij de kampioenen groetjes Frank de nog grotere teleurgestelde Acerkoper

  12. Frank -

    als die zo goed is als de be touch E130 dan ga je er weinig aan hebben voor mijn dochter E130 gekocht 25 sept 2010 op 3november problemen scherm in reparatie 4 weken dan terug gekregen was geruild naar nieuw (is een azerty ) wel kreeg hem terug als azerty maar met qwerty software terug contact met acer rechtstreeks nu voor garantie Was eerst via mobistar maar die gaven me een reparatie bedrijf uit Bornem om zelf contact te nemen (wisten al van wanten????? dus zelf Acer nu daar loopt het ook mank sinds 13 december opgehaald na dagen bellen met acer voor dat allemaal geregeld was maandag 2 januari contact met Acer ging tegen woensdag 4 januari er wel zijn (nada) terug gebeld vandaag 7januari nieuw referentie nummer gekregen is nog in reparatie afdeling wordt vervolgt hou op de hoogte aankomst voor de rest aan de toekomste kopers Be touch E210 meer geluk met deze dan met E-130 dochter zegt was wel leuk toestelletje maar het moet werken en in je bezit zijn Groetjes van teleurgestelde acer koper
    Waarvan Documenten :(:(:(:(

Meld je aan voor onze nieuwsbrief!

Contact met ons?

  • Qontent Matters
  • Czaar Peterstraat 159
  • 1018 PJ Amsterdam

Volg ons via