Adverteerder loopt zich warm voor Apple Watch

De Apple Watch moet nog op de markt komen, maar nu al lopen adverteerders zich warm om advertenties naar de pols te brengen. Marsh Supermarkets is een van de eerste bedrijven die plannen heeft ontvouwd om te adverteren op het slimme horloge.

Apple Watch

De Amerikaanse supermarktketen uit Indiana bezit 63 winkels en nog drie Food Markets. Ook heeft de keten 41 apotheken in zijn bezit. Marsh heeft iBeacons in al zijn winkels geïnstalleerd, de hardware van Apple die advertenties stuurt naar nabije iPhonebezitters. Tot nu toe is iBeacons alleen actief op iPhones, maar dat kan met de Apple Watch veranderen.

Het is in de filosofie van Marsh makkelijker om even op je horloge te kijken als je een aanbieding voorbij dreigt te lopen, dan om de telefoon uit je zak te halen om die melding te bekijken. De polsadvertentie is zo praktischer voor de consument.

Wel oppassen dan als je twee flessen wijn uit het schap haalt en de pols begint irritant te trillen, omdat aan de andere kant van het pad de bitterballen in de aanbieding zijn. Maar het kan natuurlijk ook dat het uiteindelijk net zo gaat wennen als tv-reclame. Consumenten die de pols niet willen laten trillen bij elke aanbieding, kunnen er echter makkelijk onderuit: iBeacons in de Marsh-winkels werkt alleen als een app van de keten wordt geïnstalleerd op de iPhone. En als je dat niet doet, gebeurt er niets.

Bron: i4U

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Er zijn nog geen reacties op dit artikel achter gelaten. Ben jij de eerste?

Meld je aan voor onze nieuwsbrief!

Contact met ons?

  • Qontent Matters
  • Czaar Peterstraat 159
  • 1018 PJ Amsterdam

Volg ons via