'Adverteerders dumpen iAd vanwege streng beleid'

Apple’s nieuwe advertentieplatform iAd leek ook voor adverteerders een erg mooie deal. Sommigen lijken daar nu van terug te komen en zouden het platform gedumpt hebben vanwege Apple’s strenge controle.

Apple iAd

Volgens Nu.nl heeft Adidas besloten om niet verder te gaan met haar advertentiedeal bij Apple. Adidas zou al meerdere concepten aangeleverd hebben, maar geen van de advertenties werd door Apple geaccepteerd. Daarop heeft het bedrijf besloten zich terug te trekken, wat betekent dat Apple zo’n 10 miljoen dollar aan advertentieinkomsten misloopt.

Ook andere bedrijven zouden de strenge policy van Apple niet waarderen en er zijn zelfs geruchten dat Chanel, een van de launch-partners van iAd, het voor gezien houdt. Yahoo voorspelde eerder al dat Apple adverteerders zal gaan verliezen door haar strenge beleid, dat overigens ook bij de ontwikkelaars voor de App Store niet altijd in goede aarde viel.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Er zijn nog geen reacties op dit artikel achter gelaten. Ben jij de eerste?

Meld je aan voor onze nieuwsbrief!

Contact met ons?

  • Qontent Matters
  • Czaar Peterstraat 159
  • 1018 PJ Amsterdam

Volg ons via