Adverteerders zetten hun geld op Android

Adverteerders zetten massaal hun geld op Android. Van de totale mobiele advertentiemarkt heeft Android nu 46 procent gepakt. Daarmee is het iOS van Apple flink voorbijgestreefd, dat is blijven steken op 32 procent.

mobile adsDat meldt Millennial Media, een grote online advertentieboer. In het verslag over december meldt Millennial Media dat Google’s mobiele besturingssysteem in een maand tijd iOS voorbij is gestreefd. In november scoorden iOS en Android nog allebei 38 procent. Die balans is nu flink dooorgeslagen ten faveure van Android.

Volgens het decemberrapport volgt RIM (Blackberry) op grote afstand de grote twee, met een aandeel op de advertentiemarkt van zestien procent. Nokia had twee procent en Microsoft Windows Mobile 1 procent.

Gelijktijdig werd ook minder goed nieuws over Android bekend. Nu het marktaandeel van Android groeit, is het besturingssysteeem in het vizier van hackers en virusmakers. Volgens Steve Chang, de baas van Trend Micro dat handelt in beveligingssoftware, is het makkelijk voor hackers om het open besturingssysteem van Google te doorgronden en de onderliggende architectuur te misbruiken. In tegenstelling tot de ‘zandbak’ waarin de iOS-applicaties worden gehouden, waarmeee Chang doelt op het gesloten besturingssysteem van Apple op de iPhone en de iPad. Om die reden geeft Trend Micro qua veiligheid de voorkeur aan iOS.

Bron: cnet

Google Arts and culture selfie

Google vertelt je op welk schilderij je lijkt: hangt jouw selfie in het Rijksmuseum? lees verder

Beste budgetsmartphones uitgelicht

Dit zijn de vijf beste budgetsmartphones van september 2018 lees verder

Sony

Sony legt uit waarom je zo lang moet wachten op je Android Pie update lees verder

Android P 9.0

Deze smartphones krijgen allemaal Android P lees verder

Telekoopwijzer video uitgelicht

Telekoopwijzer: dit zijn de beste high-endsmartphones van deze zomer lees verder

Officieel: Samsung Galaxy Note 9 wordt op 9 augustus onthuld lees verder

Volg ons via

Nieuwsbrief

Want.nl is een samenwerking tussen Wayne Parker Kent en Qontent Matters