Amerikaans onderzoek wijst uit dat consumenten 4G nog niet belangrijk vinden

Een Amerikaans onderzoek naar 4G-netwerken heeft uitgewezen dat de techniek door het merendeel van de consumenten niet echt belangrijk gevonden wordt. Bij de keuze van een telefoon speelt LTE-ondersteuning nog wel mee, bij de keuze van een netwerk nauwelijks.

Netwerkkeuze onderzoek Amerika

Slechts vier procent van de ondervraagden vond snelheid de doorslaggevende factor bij het kiezen van een telefoonnetwerk. 29% ging voor een lage prijs en 26% vindt vooral de dekking belangrijk tijdens het kiezen van een nieuw netwerk. Overigens denkt 60% er significant op vooruit te gaan qua dekking, wat hun keuze kan beïnvloeden.

Een aardig aantal van de ondervraagden zegt wel graag te upgraden naar een 4G-toestel. 13% acht de kans groot, en 21% zegt dat de kans zeker aanwezig is. Overigens zegt de grootste groep mensen, 27%, dat de kans erg klein is dat ze naar een 4G-toestel zullen upgraden. Toch is er een flink percentage ondervraagden dat extra wil betalen voor 4G: 40%.

Maar al met al is het enthousiasme over 4G dus nog niet echt groot voorlopig. Dat is misschien ook de reden dat Europese netwerken het voorlopig bij 3G houden. Dat blijkt voor de meeste consumenten prima te zijn en scheelt natuurlijk heel wat investeringen op de korte termijn.

Netwerkkeuze onderzoek Amerika

 

Netwerkkeuze onderzoek Amerika

 

Bron: Electronista

Xiaomi Mi A1 vs Huawei P Smart uitgelicht

Huawei schiet omhoog in Europa, Apple en Samsung incasseren klappen lees verder

Tim Cook iPhone X

Tegenvallende verkopen iPhone X betekenen grote klap voor Samsung lees verder

Apple’s Siri is half zo slim als een zesjarig kind lees verder

Samsung

Wordt dit de killer-functie van de Samsung Galaxy S9? lees verder

iPhone X Face ID

Smartphonefabrikanten zijn haastig bezig met eigen versie Apple’s Face ID lees verder

Samsung Galaxy Note 8 review design

Sorry Apple: we hebben zeer goed nieuws over de Samsung Galaxy Note 9 lees verder

Volg ons via

Nieuwsbrief

Want.nl is een samenwerking tussen Wayne Parker Kent en Qontent Matters