Amerikanen gebruiken smartphone om niet te hoeven bellen

Meer dan een derde van de Amerikanen heeft een smartphone. Ze worden er steeds afhankelijker van. Maar uit een enquête blijkt tevens dat dertien procent van de smartphone-bezitters helemaal niet wil bellen met het toestel.

Toy Phone

De enquête is uitgevoerd door Pew Research Center’s Internet & American Life Project en deels samengevat door Eweek.com. De respondenten kwamen met antwoorden die de meeste bezitters van een smartphone in Nederland ook niet vreemd zullen voorkomen.

Zo meldden de Amerikaanse respondenten dat ze in toenemende mate afhankelijk zijn geworden van hun smarthone. Ze gebruiken het apparaat de hele dag. 27 Procent meldt dat ze de maand voor de enquête in een situatie kwamen waarin ze moeite hadden om iets te doen, omdat ze hun telefoon niet bij de hand hadden.

De populairste activiteit op alle gsm’s is sms-en en foto’s maken. Bijna driekwart van de respondenten doet dat. Verzenden van foto’s en video’s naar anderen doet 54 procent. 44 Procent gaat regelmatig het internet op met zijn telefoon.

Kijk je naar deze cijfers bij bezitters van smartphones, dan liggen die percentages aanzienlijk hoger. 90 Procent gebruikt zijn krachtige telefoon om foto’s te maken en smsjes te versturen, terwijl 80 procent er het internet mee op gaat of foto’s en video’s verzendt.

Verdere cijfers, waarbij geen onderscheid wordt gemaakt tussen mobiele telefoons en smartphones:

– Mobiele telefoons zijn zeer nuttig om snel informatie op te zoeken. Dat doet meer de helft van de eigenaren van een mobiele telefoon.
– Mobiele telefoons zijn belangrijk in noodsituaties. Veertig procent van de eigenaren meldt dat hun mobiele telefoon ze hielp om hulp te roepen in een noodsituatie.
– Mobiele telefoons helpen tegen verveling. 42 Procent van de eigenaren van een mobieltje gebruiken het toestel voor ‘entertainment’ als ze zich vervelen.
– Toch zet 29 procent van de eigenaren van een mobiele telefoon het toestel soms een tijdje uit, om een tijdje af te kicken van het toestel.
– Met alle voordelen van de apparaten komt ook frustratie om de hoek kijken. Twintig procent van de mobiele-telefooneigenaren heeft zich wel eens opgewonden omdat het te lang duurde voordat hun telefoon klaar was met downloaden van iets, zestien procent heeft problemen met lezen op het kleine schermpje van de telefoon en tien procent heeft moeite met een lap tekst invoeren op de telefoon.
– Dertien procent gebruikt de mobiele telefoon wel eens om andere mensen rondom hen te mijden, door bijvoorbeeld een telefoongesprek te faken.

Bron: Eweek.com

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Er zijn nog geen reacties op dit artikel achter gelaten. Ben jij de eerste?

Meld je aan voor onze nieuwsbrief!

Contact met ons?

  • Qontent Matters
  • Czaar Peterstraat 159
  • 1018 PJ Amsterdam

Volg ons via