'Android-gebruik nadert dat van de iPhone'

Nieuwe data van advertentieprovider Admob laat zien dat het gebruik van Android-applicaties spectaculair aan het toenemen is. Volgens de data komt het aantal opgevraagde advertenties in de buurt van dat van de iPhone.

AdMob logo

Het aandeel van het Android-besturingssysteem in de Verenigde Staten bedraagt inmiddels 39%. Gebruikers van de iPhone vragen met 47% nog net wat meer advertenties op, maar een grafiek laat zien dat Googles mobiele besturingssysteem aan een flinke inhaalslag bezig is. Hoewel de data niets zegt over het marktaandeel van beide telefoontypes, en het een indirecte meting is van het feitelijke gebruik van een smartphone, maakt de data wel duidelijk dat Android-gebruikers steeds meer plek innemen op de telefoonmarkt.

Wereldwijd liggen de verhoudingen nog wel iets anders. Globaal heeft de iPhone 50% van de requests in handen en doet Android het met iets minder dan de helft. Een mogelijke verklaring voor de stijging van het Android-gebruik is dat er steeds meer toestellen met het opensourcebesturingssysteem op de markt komen. Dat was ook op het Mobile World Congress goed zichtbaar: vele fabrikanten kondigden daar een of meerdere Android-telefoons aan. Ook zouden Android-telefoons relatief snel in prijs dalen, wat de verkoop kan stimuleren.

Admob iPhone vs. Android

 

Bron: Android Authority

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Er zijn nog geen reacties op dit artikel achter gelaten. Ben jij de eerste?

Meld je aan voor onze nieuwsbrief!

Contact met ons?

  • Qontent Matters
  • Czaar Peterstraat 159
  • 1018 PJ Amsterdam

Volg ons via