Android Gingerbread voor Optimus 3D Speed komt in december

LG is van plan om de LG Optimus 3D Speed aan het eind van het jaar te voorzien van Android Gingerbread. De LG Optimus 2X Speed zal de update waarschijnlijk in september tegemoet kunnen zien.

Zo laat LG desgevraagd aan All About Phones weten. Volgens woordvoerster Sabrina Eilers heeft LG momenteel in de planning staan dat de Gingerbread-update voor de net vrijgegeven LG Optimus 3D Speed rond december naar consumenten komt. De Optimus 3D Speed is net een klein maandje in de verkoop in ons land, maar loopt momenteel nog op Android 2.2. LG heeft al tijdens de bekendmaking van het toestel laten weten dat het op den duur met een Android 2.3-update zal gaan komen, echter heeft de producent nooit laten weten wanneer precies.

Consumenten die op de Optimus 2X Speed update zitten te wachten moeten nog eventjes geduld opbrengen. Volgens Eilers zal LG eind volgende maand de update beschikbaar stellen voor deze smartphone. Onduidelijk is nog waarom de fabrikant relatief laat met de Android-updates komt voor haar toestellen, maar desondanks zijn ze wel onderweg. Onduidelijk is ook nog of de updates via de computer geïnstalleerd dienen te worden of via een OTA-update. Onze review van de LG Optimus 3D Speed kan hier teruggelezen worden.

LG heeft ook bekend gemaakt dat de LG Optimus Black, Optimus 2X Speed en de Optimus 3D Speed de beschikking krijgen over een zogenaamde remote call-applicatie. Dankzij deze applicatie kan de helpdesk van LG met goedkeuring van de consument inbellen op een toestel en vervolgens een diagnose stellen van eventuele problemen met de smartphone. In Nederland was de applicatie al op de Optimus 2X Speed te vinden, maar de service achter de applicatie is nu ook uitgebreid. Volgens LG hoeven klanten nu minder vaak naar de winkel aangezien ze nu beter via de helpdesk geholpen kunnen worden.

LG Optimus 3D Speed 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

  1. Aries -

    Hoi,

    ik heb mijn toestel gekocht in maart (hij was toen net uit). Eerste maanden geen problemen, daarna begon het.
    * Telefoon gaat op zichzelf aan en uit.
    * Bij Bluetooth verbinding een totale freeze, alleen batterij eruit halen helpt.
    * 1 x per maand melding acore.android.aps kan niet worden gestart. alleen een hard reset help dan (en dan opnieuw alle apps en instellingen doen.
    * standaard app "carkit" start ongevraagd op en kan niet verwijderd worden.

    Veel gebeld met klantenservice: ze weten niks, ze kunnen niks en ze doen niks (bellen noooooit terug).
    Ze beloven een een android update maat die komt niet.

    Uit indelijk niet met de klantenservice gebeld maar met het hoofdkantoor van LGE: binnen 3 dagen had ik een nieuwe telefoon (met 2.2). Nu nog geen klachten gehad, maar die zullen ook wel na 2 maanden komen.

    Toch vind ik het een goed toestel als hij het goed doet. Het is de klantenservice die het verpest.

  2. Imre -

    Ik heb geen ervaring met eerdere modellen van LG, maar we hebben de 2X en 3D in huis.

    Hier mijn ervaringen.

    Waar over de klachten:

    – Accu heeft twee weken training nodig, daarna gaat net iets meer dan een dag mee. (Behalve als je de hele dag 3d spellen zit te spelen)
    – Updates komen maar niet en verlopen erg traag.

    Goede ervaringen:

    – Het toestel is bijzonder functioneel en snel.
    – Nooit een crash of andere problemen gehad.
    – Verbindingen zijn uitmuntend, ik heb metingen uitgevoerd.
    – Software van derden installeert en werkt snel en soepel.
    – 3D functionaliteit is goed en heeft een hoog 'Ahhh & Ohhh' gehalte. (Voor de paters onder ons 🙂 )
    – Scherm is groot, helder, goed leesbaar, degelijk!

  3. prezzy -

    werkelijk wat een leugens: het is nu 1 oktober, en nog steeds geen android G. dit was mijn laatste LG telefoon, want op deze manier wordt de consument voor dom gehouden.

  4. Serge -

    Ik heb 'm nu ook sinds 4 maanden ongeveer. Ik ben eigenlijk wel tevreden, maar ik moet zeggen, ik heb ook geen vergelijkmateriaal, dit is mijn eerste android. Ik wilde perse een dual core processor, en deze was de enige die al uit was op dat moment, maar onlangs zag ik de Samsung G S2 en die zag er toch wel iets mooier uit dan deze: Een iets groter scherm, ik had de indruk ook iets helderder en scherper, hij was platter en lichter en er zit al Gingerbread op. Mij viel wel meteen op dat de LG inderdaad een beetje naar groen neigt in het zwart, vooral in de hoeken en randen. Verder heb ik ook een aantal keren meegemaakt dat ie spontaan helemaal uit ging. Dus weer opstarten en verder. Ik weet niet of dit een Android-probleem is of dat het a[code]an het toestel ligt. Hij is bij mij ook een aantal keren helemaal uitgevallen, en dat ie ook niet meer wilde opstarten, dus batterij eruit en er weer in en toen ging ie weer. Ik heb ook een keer meegemaakt dat ie oververhit raakte en dat ie stopte met laden, maar dat was in een extreme situatie in de auto in de bloedhete zon met navigatie er bij aan. Ik vond het juist wel vernuftig dat ie niet doorging tot het smeltpunt! Ook heb ik een keer megemaakt dat alle belfuncties en applicaties niet meer werkten, dit was wel even heel beangstigend, want ik had 'm net heel hard nodig. Toen moest ook echt de batterij eruit (en wel een paar keer ook) voordat ik 'm weer aan de praat kreeg. Al met al toch nog wel een lijst met mankementen, maar gelukkig heb ik nog nooit zo ver hoeven gaan dat ik de hulpdienst van LG heb moeten bellen. Ik kan me er wel iets bij voorstellen dat die slecht is, want een vriend van mij heeft bij LG Nederland gewerkt en de sfeer was niet optimaal, naar ik begreep. Een strenge Koreaan als bewindvoerder en niemand mag iets verkeerds zeggen, het liefst z'n voeten kussen de hele dag. Gedeeltelijk denk ik dat de toestelproblemen door de besturing komen (althans dat hoop ik), maar eerlijk is eerlijk: ondanks het feit dat mijn toestel voor ruim 99% wel functioneert en dat ik ook echt van m'n toestel hou, omdat ik er alles mee doe en kan, zou ik toch voor een Samsung Galaxy S2 gaan.

  5. peter -

    Toestel valt uit, raakt oververhit, belt niet, sms't niet; start niet of juist spontaan. Zwak scherm. Dramatisch en geen enkel support of reactie van LG.

  6. smoking -

    ook al zo'n drama net als optimus 2x speed

    1 tip koop deze niet LG klantenservice is een zooitje

    onvriendelijk

    2 telefoon valt signaal weg

    3 display is open waardoor in de donker zwart groen wordt

    4 niet kopen. zo voorkom je problemen

    1. x-master -

      Misschien heb jij net een Doa in je handen gehad.. Maar hier hebben wij gewoon mooi scherm voor ons liggen.. Ook is het signaal net zo goed als mijn SGS..
      Verder is het Android.. Het komt dus heel erg overeen met een Samsung/HTC icm Andriod..

      Tis alleen jammer dat je iets langer moet wachten op de updates..

Meld je aan voor onze nieuwsbrief!

Contact met ons?

  • Qontent Matters
  • Czaar Peterstraat 159
  • 1018 PJ Amsterdam

Volg ons via