Dit is de Apple App Store 2.0

Volgende week maandag is WWDC, de jaarlijkse Apple conferentie voor ontwikkelaars. Tijdens dit evenement draait alles om de software en de ontwikkelaars daarvan. Een grote update die we kunnen verwachten is die van de App Store voor iOS.

Apple App StoreApple App Store

Phil Schiller heeft met The Verge over details rond de veranderingen gepraat. De App Store zal niet veranderen qua design, maar zal over nieuwe features als abonnementen en voor adverteerders gaan beschikken. Als je een App op de App Store wilt zetten gaat deze door een goedkeuringsproces. Dit kon voorheen een aantal dagen tot weken duren. De snelheid waarmee het goedkeuringsproces verloopt is inmiddels erg verbeterd: vijftig procent van de ingestuurde apps worden na 24 uur gekeurd en negentig procent binnen 48 uur. Voor de alledaagse App Store gaan er ook een aantal dingetjes veranderen.

AbonnementenApple App Store

Met een abonnement op een game betaal je niet in één keer voor de hele game maar je betaal je kleine delen als er nieuwe content wordt toegevoegd bijvoorbeeld. Dit voorkomt dat makers van applicaties een compleet nieuwe app maken waarvoor je de hoofdprijs moet betalen. Als je een jaar later nog steeds abonnee bent van die game, maakt Apple van de gebruikelijke 30/70 ratio een 15/85 ratio, waardoor de makers nog meer inkomsten krijgen.

Ad Store

De Apple App Store kan binnenkort weleens de Apple Ad Store worden. Als je zoekt op een game of andere app dan zal er tussen de zoekresultaten een advertentie verschijnen, de advertenties zijn hetzelfde als degene die je in Google Maps kunt verwachten en worden geleverd door ‘Search Ads’.

Bron: The Verge

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Er zijn nog geen reacties op dit artikel achter gelaten. Ben jij de eerste?

Meld je aan voor onze nieuwsbrief!

Contact met ons?

  • Qontent Matters
  • Czaar Peterstraat 159
  • 1018 PJ Amsterdam

Volg ons via