Apple gaat consumenten opnieuw beter informeren over garantievoorwaarden

Apple heeft aan de Consumentenbond toegezegd dat het haar garantievoorwaarden beter gaat communiceren. De fabrikant zal in Nederland klanten actief gaan informeren over de garantietermijn van haar producten en de voorwaarden hiervan.

Apple macbook kapot

De elektronicagigant heeft aan de bond laten weten dat het verder haar garantievoorwaarden gaat aanscherpen. De bond drong eerder al bij Apple aan om haar voorwaarden te verbeteren aan de hand van de Nederlandse wet. Daarnaast diende Apple ook haar voorwaarden beter te communiceren en consumenten niet een Apple Care plan aan te smeren aangezien het gros van de euvels volgens de wet al onder de garantie hoorde te vallen van de fabrikant. Apple laat nu weten aan de bond dat het de voorwaarden gaat verbeteren maar onduidelijk is nog op welke manier. Apple zal dit naar eigen inzicht gaan doen en de bond heeft hier geen inspraak in.

De Consumentenbond laat dan ook weten de nieuwe voorwaarden af te wachten en dan pas een reactie hierop te geven. Wel laat Apple weten dat het beter haar voorwaarden gaat communiceren, zowel op de website als tijdens de verkoop. Ook zullen de voorwaarden nu beter met elkaar overeen gaan komen van zowel de website, als de winkel. Onduidelijk is nog of Apple nu wel gaat voldoen aan de Nederlandse en Europese wet voor wat betreft de garantie.

De nieuwe voorwaarden zullen binnenkort in gaan en Apple zal deze via haar website gaan communiceren.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Er zijn nog geen reacties op dit artikel achter gelaten. Ben jij de eerste?

Meld je aan voor onze nieuwsbrief!

Contact met ons?

  • Qontent Matters
  • Czaar Peterstraat 159
  • 1018 PJ Amsterdam

Volg ons via