Apple geeft kopers eerste generatie iPad geld terug

Wie net een iPad heeft gekocht en er nu van baalt dat zijn apparaat 100 tot 120 euro goedkoper is geworden vanwege de lancering van iPad 2, kan bij Apple zijn geld terugvragen. Het teveel betaalde bedrag wordt overgemaakt als de iPad minder dan twee weken geleden is gekocht.

iPad

De prijzen van de huidige iPad zijn sinds woensdag flink gedaald. Het prijskaartje op het goedkoopste model liet tot woensdag € 500 zien, en dat is nu € 379. Ook alle andere modellen zijn goedkoper geworden.

Apple heeft echter nu bevestigd dat het te veel betaalde geld teruggegeven kan worden binnen twee weken. Hiervoor dient men wel het bonnetje te hebben en de klantenservice van de fabrikant te bellen.

In Groot-Brittannië gaan sommige winkels die de iPad verkopen verder dan de officiële teruggeef-policy van Apple. Die geven klanten geld terug als ze binnen 30 dagen voor afgelopen woensdag een iPad hebben gekocht.

Overigens lijkt het erop dat flink wat iPad-eigenaren van hun huidige tablet af willen via marktplaats. Kennelijk willen ze overstappen op de iPad 2.

Alleen lijken de meeste verkopers niet eventjes op de site van Apple te hebben gekeken, want velen vragen voor hun tweedehands apparaat een prijs die hoger is dan een nieuwe.

Bron: The Register

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

  1. evdo -

    Ik heb de ipad bij Bol.com gekocht. Verwezen mij in eerste instantie door naar Apple. Apple verwees me weer terug naar Bol.com met het advies om de volgende keer te kopen bij de Apple store. Klachten mail gestuurd naar Bol.com. Wacht inmiddels alweer twee weken op een antwoord.

  2. Jannoi -

    Je kan beter een android tablet halen. Vaak hebben die dingen veel meer mogelijkheden. voorbeeld. edigitaal.nl

    maarja, als je nog 500 euro hebt betaald en de tablet is later goedkoper dat is een risico die je overal loopt met een aankoop. Zelfs met computerspellen. Betaal je eerst 60 euro. Week later is die 10 euro. Moet men maar geduldig zijn…….

  3. Markku Willems -

    Ik heb iFactors in Den haag waar ik dus zondag 27 februari een ipad kocht zowel een e-mail als een fax gestuurd.
    Ze nemen niet eens de moeite om te antwoorden….
    Wát een schandalige klantgerichtheid!

  4. pete -

    Ja hoor heb wel 10 keer gebelt met winkel met de manager nou sorry oop moment van kopen zo aardig ,nu lijkt het wel dat ie mijn de winkel uitkijkt

    Geloof me als je iets koopt moet je echt attenderen op ruiling terug gave met hand tekening verkoper

    Had ik moeten doen

  5. pete -

    Apple beschuldig ik van fraude oplichterij heb ook ipad krijg geen ene cent terug ALLEEN online

    Wat een vuile rotstreek van Apple ,ik xal nooit meer apple kopen ik kan mijne verkopen voor 500 europ en ben echt blij

    Ben echt zo f**king boos heb ook manager store gebelt volgens miijn moeten ze leren met klanten om te gaan

    Apple heeft gen vertrouwen op klanten ze bekijken het maar ben gewwon opgelicht period

  6. corsik -

    Heb 28 Februari Ipad gekocht bij ICENTRE Amsterdam meteen gebeld na 3 dagen krijg geen geld terug een hele zure apple
    Onzakelijk en dom van deze firma ik koop nooit meer wat daar. Wie wel?

  7. Markku Willems -

    Inderdaad…niet onwettig maar wél erg lullig.
    Je zou toch verwachten dat de reseller mij mijn geld teruggeeft en dat vervolgens weer kan verhalen bij Apple…

  8. Markku Willems -

    Een goede voor de serie opgelicht!
    Ifactors (Premium resellers) in Den Haag gebeld, met de heer Schuit die het aan bedrijfsleiden heer Taffa heeft gevraagd: "Het spijt mij meneer maar wij geven geen restitutie…".
    Bij Apple Nederland, ene Nikki, wel de refund bevestigd, maar alleen als de ipad bij de Apple Store is gekocht. En als je hem, zoals in mijn geval, bij een reseller hebt gekocht: "Pech gehad"(LETTERLIJK GEZEGD!!!)

    1. bartvuijk -

      Ik kan daar wel een paar dingen op bedenken. 1. Geen enkel bedrijf geeft graag geld terug, dus waarom zou je er reclame voor maken. 2. Het staat kennelijk al een tijdlang in de sales policy. En 3. In Nederland dus niet, maar hier gelden de voorwaarden voor Koop op Afstand in het Burgerlijk Wetboek, dus die twee weken tijd om het apparaat hier weer terug te sturen voor het aankoopbedrag zijn toch al wettelijk verplicht.

      Het zou wel sjiek zijn als de resellers van Apple zelf iets naar buiten zouden brengen, maar gezien de reacties hier is het maar de vraag of ze überhaupt over een refund willen nadenken.

  9. bartvuijk -

    Uit de sales policy van Apple:

    Should Apple reduce its price on any shipped product within 14 calendar days of shipment, you may contact Apple Store Customer Service at 1-800-676-2775 to request a refund or credit of the difference between the price you were charged and the current selling price. To receive the refund or credit you must contact Apple within 14 calendar days of the price change.

    Dat is [url=http://store.apple.com/Catalog/US/Images/salespolicies.html]hier[/url] te vinden.

    De Nederlandse versie staat hier en gaat nog wat verder, binnen twee weken kun je gewoon het hele ding weer inleveren:
    http://store.apple.com/nl/help/returns_refund?mco=MTM3NDgzMzg

    Inderdaad niet echt duidelijk of resellers hier ook onder vallen, in Engeland zijn er in ieder geval bedrijven die er juist nog twee weken aan vast plakken.

  10. Richard -

    Nou ik ben net bij HTR-Nederland geweest in Utrecht op de Bakkerstraat, maar daar werd mij verteld dat ik alleen recht heb op teruggaaf wanneer ik via internet online bij Apple bestel.

    Nou dat zorgt er dus voor dat niemand meer in de winkel koopt, maar wel online bij Apple.

    Lekker hoor zo'n officiele reseller.

    Woest ben ik.

    Gr,

    Richard

  11. Peje -

    In het artikel staat: In de voorwaarden van Apple staat echter dat het te veel betaalde geld teruggegeven kan worden binnen twee weken. Bonnetje mee en cashen maar.

    Maar waar staat dit in de voorwaarden? De NL klantenservice weet van niets :S

  12. Cor Sik -

    Ik heb zondag een iPad gekocht bij Icentre cs Amsterdam daar vertelde men mij vanmiddag dat ik niets terug kreeg alleen verkopen vanaf 2 dagen voor woensdag krijgen hun teveelbetaalde geld terug dus kopers van afgelopen zondag niet.Te gek voor woorden koop nooit meer iets bij
    Icentre Doen voor hun klanten niets
    Cor Sik Amsterdam

    1. bartvuijk -

      Of bel eens met de baas bij icentre uitgeest

      Uit hun voorwaarden (online store, dat wel):

      Retourneren

      Als het product niet aan je verwachtingen voldoet, mag het mits ongebruikt en in originele verpakking, binnen 7 dagen na aankoop aan iCentre worden teruggestuurd. Hiervoor moet altijd vooraf telefonisch of per mail contact worden opgenomen met iCentre.

      Na overleg met een van onze verkopers wordt een RMA-formulier (Retour Met Akkoord) verstrekt waarmee het pakket kan worden teruggestuurd. Dit RMA-formulier moet duidelijk op de zending worden aangebracht. De kosten van deze retourzending en eventuele verzekering tegen transportschade en vermissing zijn voor rekening van de klant.

      Let op: als de retourzending niet aan deze voorwaarden voldoet, zal iCentre het aankoopbedrag niet (volledig) terugstorten of kan het product niet worden omgeruild voor een ander nieuw en volledig exemplaar. Voor het ontbreken van het oorspronkelijke verpakkingsmateriaal wordt 10% herverpakkingskosten doorberekend, met een minimum van € 35,- en een maximum van € 90,- excl. BTW. Het aankoopbedrag (exclusief verzendkosten) wordt uitsluitend teruggestort op het bankrekeningnummer vanwaaraf de aankoop is betaald.

  13. Henk -

    Inmiddels wordt de iPad1 gedumpt op marktplaats. Al vanaf 225 euro! Blij dat ik 'm maanden geleden na een weekje weggedaan heb voor bijna dezelfde aankoopprijs. Feitelijk is de iPad2 slechts een kleine upgrade.

    Het mooie nu is juist dat hiermee zeer waarschijnlijk de introductieprijs van o.a. de Samsung Tab10.1 en Motorola Xoom zakken.
    Al even meegespeeld en Android3 is mijns insziens wel een Tablet OS.

Meld je aan voor onze nieuwsbrief!

Contact met ons?

  • Qontent Matters
  • Czaar Peterstraat 159
  • 1018 PJ Amsterdam

Volg ons via