'Apple moet iPhone 4 terug gaan roepen'

Volgens verschillende public relation experts moet Apple zo snel mogelijk een programma starten om haar iPhone 4 terug te halen. Momenteel kan de schade voor het bedrijf dan beperkt blijven tot 1.5 miljard dollar maar anders zou de post velen malen groter worden mocht Apple niet vroegtijdig ingrijpen.

De website Cult of Mac heeft verschillende PR-specialisten om hun mening gevraagd omtrent de aanpak van Apple van het iPhone 4 debacle. Volgens verschillende specialisten heeft de producent geen andere keus dan het apparaat terug te roepen en te repareren of anders te produceren. Het probleem lijkt met de dag groter te worden nadat gisteren ook de Amerikaanse consumentenbond het apparaat niet kon aanbevelen door de ontvangstproblemen. De specialisten redeneren dat als Apple nu niet de brand blust dat het dan uit kan slaan en het niet meer onder controle kan krijgen.

Volgens analisten kan het terugroepen van de nieuwe iPhone 4 Apple in totaal 1.5 miljard dollar gaan kosten. De productie moet dan gestaakt worden en aangepast worden. Een reparatie zou omgerekend op ongeveer 75 dollar per nieuwe iPhone komen te staan en hoe langer Apple wacht hoe harder het uiteindelijk prijskaartje zal gaan stijgen. Inmiddels worden analisten ook nerveus op de beurs en zakte het aandeel Apple gisteren met vijf procent op de Amerikaanse beurs. De analisten zijn er nog niet gerust op dat het hier om een software-probleem gaat en willen dan ook graag een oplossing zien van Apple en het bijbehorende kostenplaatje. Apple zelf is nog in alle stilte gehuld na de nieuwe ontwikkelingen en onduidelijk is wat de volgende stap van het bedrijf zal zijn.

iPhone 4 death grip 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

  1. Peertje -

    Geinig toch. Kom je eerst met veel poeha met een telefoon, die voor de introductie, al achterhaald was, moeten ze hem nu terughalen omdat die niet goed werkt. Hier komt toch wel heel duidelijk de onkunde van de makers van dit product naar voren.

    1. michaelpb -

      Nou nou nou. Onkunde is een groot woord. Apple is toch echt de pionier op gebied van capacitief touchscreen en geweldig intuitieve interface in een technisch hoogwaardig en solide product. Vergelijk het met B&O apparatuur. Heus niet het beste, wel prachtig qua design en kwaliteit en altijd vernieuwend. En daar betaal je dan ook voor. Dik. En dat is een keuze. Maar om de ingenieurs van onkunde te betichten gaat mij te ver. Dit had bij de eerste testen naar boven moeten komen. Misschien is dat ook gebeurd maar hebben ze het risico genomen omdat ze dachten dat het zou meevallen. Er zijn fouten gemaakt en ze gaan er heel onverstandig mee om. Heel raar. Zeker voor een producent van high end apparatuur die erg afhankelijk is van zijn imago.

  2. michaelpb -

    En Steve Jobs zegt doodleuk "you're holding the phone in a wrong way". Wat een arrogantie. En stom. Zeker voor een beursgenoteerd bedrijf. Regel 1 in een situatie als deze: klant serieus nemen, meteen onderzoeken en actie ondernemen ipv tegensputteren, ontkennen, downplayen en je klanten verkeerd gebruik verwijten. Dit wordt er eentje voor de lesboeken bedrijfskunde.

  3. tremor -

    Kom op mensen, het is een feature, zo gaat dat toch altijd bij Apple. :Y

    Jammer voor ze. Snap niet dat zoiets niet tijdens een test naar voren is gekomen.

Meld je aan voor onze nieuwsbrief!

Contact met ons?

  • Qontent Matters
  • Czaar Peterstraat 159
  • 1018 PJ Amsterdam

Volg ons via