Apple overweegt stoppen gratis applicaties

Uit een onderzoek van Pinch Media blijkt dat de levensduur van gratis applicaties in de App Store van Apple dermate kort is, dat het loont om gratis applicaties niet meer aan te bieden. Apple beraadt zich nog op deze stap.

Gratis applicaties levensduur iPhone

Uit een onderzoek van Pinch Media blijkt dat gratis applicaties uit de App Store van Apple een erg korte levensduur hebben bij eindgebruikers. Consumenten die een gratis applicatie downloaden uit de App Store kijken nog amper een dag naar de gratis applicatie. Slechts 20 procent van de gebruikers maakt ook nog de volgende dag gebruik van de applicatie en volgens de onderzoekers is dat na een week nog maar 10 procent.

Deze cijfers zijn vooral interessant voor ontwikkelaars die twijfelen of ze hun applicatie wel of niet gratis gaan aanbieden. Ontwikkelaars die gratis een applicatie in de App Store gaan aanbieden, hebben een hoge kans dat hun applicatie te weinig zal gaan aanslaan en sneller in de vergetelheid zal raken. Apple is ook aan het overwegen om alleen betaalde applicaties te gaan aanbieden omdat dit voor een hogere omzet en meer gebruik van de applicaties leidt. De kosten zouden voor de fabrikant ook lager liggen, aldus de onderzoekers. De kans dat Apple dit gaat doen is klein aangezien Android en Windows Mobile wel gratis applicaties zullen blijven aanbieden.

Bron: Techcrunch

PUBG

Blijf als laatste overeind in PUBG Mobile met deze vijf tips lees verder

Huawei P20 Pro notch

Zo kom je van de notch af op je Android toestel lees verder

Playerunknown’s BattleGrounds, ook wel bekend als PUBG iOS Android Nederland

Zo installeer je gratis Playerunknown’s BattleGrounds in Nederland op je smartphone lees verder

Whatsapp chat

Zo zie je hoeveel berichten je in WhatsApp hebt verstuurd en ontvangen lees verder

Emoji apps iPhone

Opmerkelijk: Apple verbiedt opeens gebruik emoji in apps 🔥⚠️ lees verder

Modern Combat 5

De vijf beste iPhone shooters met 3D Touch lees verder

Volg ons via

Nieuwsbrief

Want.nl is een samenwerking tussen Wayne Parker Kent en Qontent Matters