Apple presenteert volgende week 'iOS in the car', partners zijn Ferrari, Mercedes en Volvo

Apple is al een tijdlang bezig om iOS geschikt te maken voor gebruik achter het stuur. Verwacht wordt dat de iPhone-producent volgende week partnerschappen bekend gaat maken met Ferrari, Mercedes-Benz en Volvo, om multimediatoepassingen in toekomstige automodellen in te bouwen.

Apple bezig met 'iOS in the car', partners zijn Ferrari, Mercedes en Volvo 1393644511 md apple iosinthecar cue inline

Achter het stuur kan de automobilist dan gebruik maken van Siri, Maps, mediabestanden, telefoongesprekken, dicteren van updates of mails, enzovoorts. Het systeem lijkt zwaar te leunen op spraakherkenning.

Het platform is vorige zomer al geïntroduceerd op Apple’s Worldwide Developer Conference. In-car infotainment systemen krijgen een iOS-achtige interface, met ‘liggende’ oriëntatie. Daarmee kunnen automobilisten allerlei zaken bedienen op hun iPhone, iPad of iPod touch op een veilige manier. iOS in the car werkt volgens de makers naadloos samen met het bestaande entertainmentsysteem in de auto om video, muziek, telefoongesprekken, iMessages, navigatie, maps en siri allemaal op schermen te brengen. Zowel door de bestuurder als door passagiers kan het worden aangestuurd.

Volvo, Mercedes-Benz en Ferrari zijn er naar verluidt al ver mee. Andere merken zouden later volgen. Apple zou volgende maand versie 7.1 van iOS uitbrengen waardoor het systeem nog beter loopt.

Bron: Electronista

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

  1. Quasimodo -

    Vreemde keuze van deze partners zou je kunnen denken. Iedereen weet inmiddels wel dat Google Now de vloer aan veegt met Siri. Daarnaast is Android ook nog eens gratis.
    Deze vreemde keuze zal ongetwijfeld te maken hebben met het feit dat Eddy Cue, topman bij Apple, ook bestuurslid bij Ferrari is. Tja, zo werkt dat.

    1. Bas_vhn -

      Jij ziet sproken die er niet zijn. Al zou dat Ferrari verhaal van je kloppen, dan nog worden er genoeg andere merken genoemd die het blijkbaar ook willen implementeren. Het gegeven dat de software al dan niet gratis is lijkt me verder ook totaal irrelevant gezien we het hier over auto's hebben. Of het nou Android is of iOS, de consument zal sowieso een meerprijs moeten betalen.

      1. Quasimodo -

        0. Sproken zien? Die opmerking kan ik even niet plaatsen.
        1. ja mijn "ferrari verhaal" klopt. Google een beetje en je weet het ook.
        2. natuurlijk vraagt Apple de hoofdprijs voor zijn software en wordt dat doorberekend zoals dat met alle kosten gebeurt. Mocht je gelijk hebben dat het alleen een meerprijs oplevert dan is dat dus winst voor de autofabrikant wanneer ze Android zouden gebruiken. Mijn stelling blijft dus staan dat het een vreemde keuze van de partners is.
        3. niet relevant????

      2. Bas_vhn -

        0. Dingen zien die er niet zijn. In dit geval je verhaaltje met betrekking tot het doordrukken van een bepaald type software door een topman van Apple. Zou goed kunnen maar ik betwijfel dat het zo werkt. Daarbij doet het er niet toe aangezien er genoeg andere fabrikanten zijn die het ook willen implementeren zoals ik al aangaf.
        1. Zie punt 0.
        2. Je stelling blijft niet staan aangezien een meerprijs relatief is vergeleken met de totaalprijs van een auto. Ik weet dat jij altijd op de centen let gezien het feit je ongeveer alles uit China importeert, maar bij een auto zal een dergelijke meerprijs geen verschil maken. Dus of de software nou gratis is of bij wijze van 200 euro kost, de fabrikant zal dat doorberekenen op een manier waarop het ze onder aan de streep hetzelfde oplevert. Voor een consument is het ook relatief. Als je in staat bent om een auto van bij wijze van 50.000 euro te betalen (laat staan een Ferrari) dan is 500 of 1000 euro extra voor iOS een peulenschil als je dat perse wilt hebben.
        3. Zie punt 2.

Meld je aan voor onze nieuwsbrief!

Contact met ons?

  • Qontent Matters
  • Czaar Peterstraat 159
  • 1018 PJ Amsterdam

Volg ons via