Apple reageert op het Maps-debacle in iOS 6

Apple heeft voor het eerst op het debacle gereageerd rondom haar nieuwe Maps-applicatie in iOS 6. De fabrikant laat weten dat het wat geduld vraagt van haar klanten en dat het druk bezig is om alle kinderziektes te verhelpen.

Apple maps

Kort nadat Apple gisteren iOS 6 voor de iPhone en iPad had vrijgegeven ontstond er op verschillende social media kanalen zoals Twitter veel remoer rondom de nieuwe Maps-applicatie. Zo zouden hele steden de verkeerd naam hebben mee gekregen, waaronder Berlijn, en ook grote delen van Schotland zouden niet eens te zien zijn omdat de satellietfoto’s alleen maar wolken weergeven. In Amerika zijn hele bruggen weggesmolten volgens de kaarten doordat er iets fout gaat met het renderen van de foto’s.

Inmiddels is een website opgezet om alle fouten in Apple Maps aan te stippen. Deze website is momenteel erg populair en veel gebruikers zouden dan ook de fouten door geven. Ook zijn mensen ontevreden met het aantal POI’s dat Apple in haar Maps heeft zitten. De vergelijking wordt al snel gemaakt met Google Maps en veel mensen zijn boos dat Apple Google Maps uit haar systeem heeft gehaald. Zo is in Japan amper informatie beschikbaar over wegen, steden en winkels, terwijl in Google Maps het meeste gewoon te vinden is.

Apple heeft inmiddels een eerste reactie vrijgegeven op het commentaar van haar klanten tegenover All Things Digital. De fabrikant vraagt wat geduld van haar klanten omdat de app net gelanceerd is. “Hoe meer mensen gebruik gaan maken van onze kaarten, hoe beter de informatie zal gaan worden”, aldus Apple in haar verklaring. Bronnen menen dat het team dat bij Apple verantwoordelijk is voor Maps inmiddels opgesloten is door de fabrikant in een ruimte om de bugs in een noodtempo eruit te halen.

De fabrikant zal een paar weken nodig hebben om de informatie zo veel mogelijk bij te werken. TomTom wast ondertussen haar handen in onschuld. TomTom levert de meeste data aan Apple voor haar kaarten-app, maar volgens TomTom leveren zij alleen maar de ruwe data aan en is het aan Apple wat ze er mee doen. Alle informatie van bedrijven is afkomstig van Yelp, maar dit bedrijf heeft vooral restaurants in haar database zitten en niet zo zeer normale bedrijven.

iOS 6 london metro

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Er zijn nog geen reacties op dit artikel achter gelaten. Ben jij de eerste?

Meld je aan voor onze nieuwsbrief!

Contact met ons?

  • Qontent Matters
  • Czaar Peterstraat 159
  • 1018 PJ Amsterdam

Volg ons via