‘Apple Watch heeft direct marktaandeel van 75 procent’

De Apple Watch heeft nu al een marktaandeel van 75,5 procent. Het marktaandeel van de smartwatches van Samsung is in het tweede kwartaal gedaald van 73,6 procent in 2014 naar 7,5 procent in 2015.

Marktaandeel smartwatches Q2 2015

Een daling van maar liefst 66,1 procentpunt, aldus marktonderzoeker Strategy Analytics. Apple had in het tweede kwartaal van 2014 op de markt van slimme horloges nog een marktaandeel van 0 procent. Logisch natuurlijk, aangezien de Apple Watch toen nog niet te koop was.

In het tweede kwartaal van 2015 ging het horloge in de verkoop. Het marktaandeel was aan het einde van dit kwartaal direct 75,5 procent. Drie op de vier smartwatches die tussen april en juni wereldwijd zijn verkocht, zijn dus afkomstig van Apple.

Op het eerste gezicht indrukwekkend, al valt onze mond niet echt open van de absolute verkoopcijfers. Bij de presentatie van zijn kwartaalcijfers, liet Apple nog niet weten hoeveel horloges het precies had verkocht. Volgens Strategy Analytics verkocht de fabrikant tot nu toe ongeveer 4 miljoen exemplaren van het horloge. Wereldwijd werden er in totaal in het tweede kwartaal 5,3 miljoen smartwatches verkocht, terwijl dat er vorig jaar nog 1 miljoen waren.<br>
In het afgelopen kwartaal waren alle smartwatchfabrikanten, min Samsung en Apple, goed voor een verkoop van ongeveer 900 duizend horloges. Samsung verkocht er zelf 400 duizend. Horloges als de Motorola Moto 360, LG G Watch R, Asus ZenWatch en Samsung Gear 2 vallen dus nog niet zo erg in de smaak bij het publiek als de Apple Watch van Apple.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Er zijn nog geen reacties op dit artikel achter gelaten. Ben jij de eerste?

Meld je aan voor onze nieuwsbrief!

Contact met ons?

  • Qontent Matters
  • Czaar Peterstraat 159
  • 1018 PJ Amsterdam

Volg ons via