‘Apple in gesprek met automerk McLaren’

mclarenApple is volgens de Financial Times in gesprek met het autobedrijf McLaren. De krant zegt dat de smartphone-producent McLaren geheel wil overnemen of een grote investering wil doen in het bedrijf.

Apple’s zelfrijdende auto

Apple probeert al een tijdje zijn eigen zelfrijdende auto te maken. McLaren kan daarbij misschien helpen. Weliswaar produceert het alleen luxe auto’s, maar de kennis die het merk in handen heeft kan van waarde zijn. Zo heeft McLaren veel kennis op het gebied van autotechniek en boordcomputersystemen. Ook is het autobedrijf redelijk ingeburgerd in het gebruik van nieuwere materialen als aluminium en koolstofvezel. Bovendien heeft de autoproducent ook een technologie-groep die zich richt op innovaties binnen auto’s. Dat kan voor Apple interessant zijn. Daarnaast gaat het gerucht dat de opvolger van de McLaren P1 volledig elektrisch is.

McLaren kan samenwerking goed gebruiken

McLaren zelf lijkt een samenwerking ook goed te kunnen gebruiken. De autofabrikant draait verlies en daarom lijkt een financiële injectie geen overbodige luxe. De geschatte marktwaarde is tussen de 1,2 en 1,7 miljard euro. Vorig jaar produceerde het bedrijf 1654 auto’s.

Energous

Een aantal dagen geleden ging ook al een gerucht dat Apple met een ander bedrijf wilde samenwerken. Apple zou namelijk willen gaan samenwerken met Energous. Dat bedrijf concentreert zich op gemakkelijk draadloos opladen. Apple heeft nog geen functie tot draadloos opladen geïntroduceerd, omdat een oplaadmat volgens de smartphone- en tabletproducent niet veel zou bijdragen aan het gebruikersgemak. De technologie van Energous werkt echter niet met een mat. In plaats daarvan zorgen bepaalde golven dat je met een app tot 12 apparaten tegelijk kunt opladen. Dat lijkt meer aan de eisen te voldoen die Apple stelt aan het comfort voor gebruikers. Beide bedrijven hebben de samenwerking nog niet bevestigd. Energous heeft echter wel al gezegd met een van de top vijf consumentenelektronica-bedrijven samen te werken.

Bron: Financial Times via Jalopnik en iCulture

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Er zijn nog geen reacties op dit artikel achter gelaten. Ben jij de eerste?

Meld je aan voor onze nieuwsbrief!

Contact met ons?

  • Qontent Matters
  • Czaar Peterstraat 159
  • 1018 PJ Amsterdam

Volg ons via