AT&T vecht terug tegen Verizon's reclames

De Amerikaanse provider AT&T lag de laatste tijd geregeld onder vuur door concurrent Verizon. Nu gaat AT&T terugvechten met een eigen reclamecampagne.

Verizon vs. AT&TDe Amerikaanse telecomprovider Verizon Wireless probeerde ons de afgelopen tijd te laten zien dat het netwerk van AT&T ondergeschikt is aan Verizon’s eigen netwerk. Met een aantal reclames wilde de telecomprovider aantonen dat AT&T een slechte dekking heeft in de Verenigde Staten. Uit de reclames moet blijken dat onder andere de iPhone niet goed tot zijn recht komt bij de provider die op dit moment nog de exclusiviteit heeft in de Verenigde Staten. AT&T klaagde Verizon onlangs aan vanwege de reclames. Daarop werden de reclames iets afgezwakt, maar ze bleven op tv.

AT&T komt nu met een aantal eigen reclames om aan te tonen dat de provider helemaal zo slecht nog niet is. Uit de reclames blijkt dat AT&T 97% van de Amerikanen kan bedienen. Daar moet overigens wel bij vermeld worden dat het hier om Edge gaat, in plaats van snellere 3G-technieken.

Verizon begon onlangs de reclamecampagne om de Droid-serie te promoten. De nieuwe reeks Android-telefoons moet de iPhone van zijn troon stoten. Onlangs bleek al dat het toestel erg goed verkoopt. Opvallend is dat Verizon binnenkort ook de iPhone gaat verkopen, omdat de exclusiviteitsdeal met AT&T afloopt. De reclames zullen zich in het vervolg waarschijnlijk puur op het netwerk concentreren, in plaats van op de telefoons. Het is in ieder geval duidelijk dat geen van beide partijen zich gewonnen geeft, en het gevecht om de consument steeds harder wordt en naar alle waarschijnlijkheid nog wel even door zal gaan.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Meld je aan voor onze nieuwsbrief!

Contact met ons?

  • Qontent Matters
  • Czaar Peterstraat 159
  • 1018 PJ Amsterdam

Volg ons via