Baron, nieuwe stap in provider diensten

De website Telecomwereld heeft op de Miljonairsfair een bezoek gebracht aan de virtuele mobiele operator Baron. Hierin wordt kort verteld wat deze provider voor de rijken allemaal in zich heeft.

Volgens Telecompaper weten virtuele mobiele operators hun marktaandeel flink uit te breiden. Naast hele grote spelers, zoals Debitel en Tele2, zijn er ook enkele tientallen kleine tot zeer kleine spelers. Tot de kleinste mobiele operators in Nederland behoort ook Baron. Telecomwereld liep de virtuele mobiele operator, die iets minder dan 1.500 klanten heeft, fysiek tegen het lijf op de Miljonair Fair in de RAI. Daar werd het merk twee jaar geleden ook gelanceerd.

Op de miljonairsbeurs is het bedrijf zeker op zijn plaats. Baron richt zich namelijk niet op de massa, maar op rijker bedeelde en bereisde bellers, die veel te besteden hebben en comfort en gemak wensen. Baron telt minder dan 1.500 klanten, maar ze besteden volgens accountmanager Bas Visser wel relatief veel: “Klanten besteden gemiddeld ongeveer €250 per maand, maar er zijn ook klanten die maandelijks enkele duizenden euro’s verbruiken.”

baronnetwerk 

Wie een servicepakket afsluit (€200/jaar) heeft zijn eigen accountmanager, krijgt bezoek van een engineer die het toestel komt instellen en kan gebruik maken van de conciergeservice. De concierge kan bijvoorbeeld een hotel of vlucht boeken of tickets voor concerten of voetbalwedstrijden regelen. Het bedrijf achter deze conciergeservice, Res Divina, verleent dergelijke diensten ook bij grote hotels als het Amstel Hotel en The Grand.

Baron heeft nog meer gemaksdiensten in petto. Zo kan het een backup maken van het toestel, zodat gegevens bij verlies of diefstal eenvoudig te herstellen zijn, of een satelliettelefoon verstrekken als u op zee of in de woestijn wilt bellen. Sinds begin december biedt het bedrijf zelfs een levende voicemail aan (€75/maand). De telefoon wordt voor u opgenomen en beantwoord.

Op de miljonairsbeurs presenteerde Baron ook enkele mobiele telefoons van het eigen Bellperre. Bij deze toestellen draait alles om echte materialen als leer, staal, goud, hardhout en keihard, krasbestendig saffierglas. Diamanten zijn optioneel inlegbaar. De toestellen worden met de hand gemaakt in Nederland, naar Italiaans ontwerp.

baron1 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

  1. Ex-klant v Baron -

    Ik ben zelf klant geweest bij Baron en het zijn de grootste afzetters.Je wordt gelokt met de abonn.kosten v €1,- per maand, maar ze cashen op het Blackberry verbruik.Berichten hoorden zogenaamd gecomprimeerd binnen te komen,maar dat was niet het geval waardoor de rekeningen tot in de honderden euro's liepen.Volgens heb was is veel ah downloaden, maar dat klopt niets van.Met heeeeel veel moeite overgestapt naar andere provider. Klantenservice is slecht, je vragen worden alleen genoteerd door een bureautje aan wie het call center is uitbesteed en vervolgens wordt er niets mee gedaan.Nooit meer ga ik met een onbekende provider in zee, want het is een zware kat in de zak!

Meld je aan voor onze nieuwsbrief!

Contact met ons?

  • Qontent Matters
  • Czaar Peterstraat 159
  • 1018 PJ Amsterdam

Volg ons via