Bedrijfstelefoon massaal gebruikt voor privégesprekken

In het jaar 2008 is het Nederlandse bedrijfsleven zo’n 400 miljoen euro kwijtgeraakt doordat werknemers met hun zakelijke telefoon naar privénummers belden. Desondanks neemt het aantal zakelijke mobiele telefoons nog steeds toe.

zakelijke telefoon massaal gebruikt voor priveRond één op de vier gesprekken die werknemers met hun zakelijke telefoon voeren is een privégesprek. Alle privégesprekken op kosten van de baas kosten het bedrijfsleven jaarlijks zo’n 400 miljoen euro. Ook in het buitenland heeft de Nederlandse werknemer geen moeite om de telefoon van de zaak te gebruiken. De kosten voor internationaal bellen zijn in 2008 toegenomen terwijl de roamingskosten daalden.

De Nederlandse werknemer houdt er ook van om de zakelijke telefoon te gebruiken voor privé-sms’jes. Vooral met oud en nieuw, gewonnen WK-wedstrijden van het Nederlands Elftal en het instorten van de beurs. De internationale privégesprekken op kosten van de baas zijn vooral waar te nemen tijdens wintersport en zomervakantie.

Het bedrijfsleven lijkt ook vaker databundels af te sluiten voor de mobiele telefoon van hun werknemers. Echter misbruiken werknemers de databundels vaak voor YouTube, MSN, Twitter, sociale netwerken en het downloaden van muziek. Deze internetdiensten zijn vaak via het bedrijfsnetwerk niet mogelijk, maar via de databundels wel.

Ondanks de kredietcrisis lijkt er niet een mentaliteitsverandering voor het gebruik van de zakelijke telefoon op te treden bij de werknemers. Volgens Ezwim, een telecomdienstverlener, kunnen bedrijven met een professionele aanpak al snel 15 tot 40 procent besparen op de mobiele telefoonkosten die nu een van de grootste kostenposten in een bedrijf vormen.

Bron: Ezwim

Samsung

Galaxy Note 9: Samsung, Xiaomi en Huawei zijn iets aan het bekokstoven lees verder

Xiaomi

Xiaomi producten liggen binnenkort gewoon in de Kruidvat lees verder

smartphones

FBI en CIA waarschuwen tegen Huawei toestellen lees verder

Google gebouw New York

“Google is niet meer innovatief, maar is een copycat geworden” lees verder

Google logo gezicht

Zeven dingen die je nog niet wist over Google lees verder

Apple

Zeven dingen die je nog niet wist over Apple lees verder

Volg ons via

Nieuwsbrief

Want.nl is een samenwerking tussen Wayne Parker Kent en Qontent Matters