BelCompany en Halfords zijn groeiende factor binnen Macintosh

De Macintosh Retail Group, in de telecomwereld vooral bekend van BelCompany, heeft financiële resultaten over 2009 gepubliceerd. Hieruit blijkt dat BelCompany en Halfords de enige groeiende factor binnen Macintosh zijn.

Macintosh Retail Group logo

De Macintosh Retail Group heeft het in 2009 heel wat minder gedaan dan het jaar ervoor, de omzet van de retailketen daalde met 2,7% tot 1,117 miljard euro en de totale kasstroom, onder economen bekend als EBITDA, daalde flink tot 72 miljoen euro ten opzichte van €91,6 miljoen in 2008. Het uiteindelijke bedrijfsresultaat, ook wel EBIT, bleef met 44,7 miljoen euro gelijk ten opzichte van 2008. Wat betreft de netto-winst viel het voor de Macintosh Retail Group nog wel mee, die kwam namelijk een ton hoger uit dan in 2008: €31,4 miljoen. Frank de Moor, CEO van de Macintosh Retail Group, schrijft het enigszins tegenvallende resultaat toe aan de moeilijke marktomstandigheden, die natuurlijk grotendeels door de nasleep van de crisis veroorzaakt werden.

De enige sector waar de bedrijfsresultaten wel positief waren, was de zogenaamde Automotive en Telecom-sector, waar retailers Halfords, BelCompany en telefoonkopen.nl onder vallen. Het resultaat voor de bovengenoemde drie ketens kwam namelijk 2,1 miljoen euro hoger uit dan in 2008, op een bedrag van €18.200.000. Deze winst is trouwens zeker niet behaald door BelCompany België; 2009 werd voor BelCompany vooral gekenmerkt door de afstoting van de Belgische tak, die trouwens dit jaar wel een wist neer te zetten van €2,2 miljoen.

Bron: Telecompaper

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Er zijn nog geen reacties op dit artikel achter gelaten. Ben jij de eerste?

Meld je aan voor onze nieuwsbrief!

Contact met ons?

  • Qontent Matters
  • Czaar Peterstraat 159
  • 1018 PJ Amsterdam

Volg ons via