Belgische provider Mobile Vikings streeft naar volledig gratis mobiel internet

De Belgische provider Mobile Vikings wil de kosten van mobiele data helemaal elimineren voor de consument. Via een app kunnen gebruikers dagelijks aan verschillende deals meedoen van lokale handelaars, die dan uiteindelijk ook de kosten van het mobiele internetgebruik gaan betalen.

“We willen mobiele data volledig gratis maken op lange termijn.”

Mobile VIkings komt in april dit jaar met een applicatie om lokale handel te promoten. Het werkt een beetje als Groupon, met een dagelijkse deal in lokale winkels. De betaling in die winkel gebeurt dan ook via de applicatie. Door deze omzet zouden de handelaars bereid zijn om de kosten van het dataverkeer te betalen. Zo kan mobiele data volledig gratis worden voor klanten van Mobile Vikings, aldus de CEO van het bedrijf Frank Bekkers.

Gebruikers kunnen, net als bij Foursquare, inchecken bij lokale winkels. Dit levert VikingPoints op, die na een tijdje gebruikt kunnen worden om meer beltegoed te kopen. Tien vikingpunten leveren €1 beltegoed op.

De stap van Mobile Vikings is gewaagd en zou de huidige markt stevig op zijn kop kunnen zetten. Frank Bekkers van Mobile Vikings gelooft er alvast heilig in. “We willen mobiele data volledig gratis maken op lange termijn. Als je iets in een winkel koopt, kun je betalen via de app. Je ontvangt een kleine beloning, en je kan je telefoon gratis gebruiken. Dat is het businessmodel wat we willen bewijzen in België. We geloven sterk dat dit de toekomst is”, aldus Bekkers.

Bekkers heeft al plannen om dit jaar nog op reis te gaan naar Silicon Valley om potentiële investeerders te ontmoeten. Hij hoopt dat de reis succesvol is en wil volgend jaar uitbreiden naar de Verenigde Staten. “Als we in de Verenigde Staten hetzelfde succes boeken als in België, zouden we daar 3 miljoen klanten hebben”, meldt hij.

Mobile Vikings is sinds kort ook actief in Nederland. Zowel in België als Nederland maakt de provider gebruik van het netwerk van KPN. In België heeft het bedrijf zo’n 160.000 klanten, wat redelijk sterk is voor een markt met 43 aanbieders.

Bron: ArsTechnica

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Er zijn nog geen reacties op dit artikel achter gelaten. Ben jij de eerste?

Meld je aan voor onze nieuwsbrief!

Contact met ons?

  • Qontent Matters
  • Czaar Peterstraat 159
  • 1018 PJ Amsterdam

Volg ons via