Bijna helft Nederlandse huishoudens beschikt over tablet

Bijna de helft van de Nederlandse huishoudens beschikt over een tablet. Bij gezinnen met kinderen heeft zelfs meer dan 60 procent een tablet. 70 Procent van de huishoudens gebruikt een smartphone voor internettoegang. Dat blijkt uit nieuwe cijfers van het Centraal Bureau voor de Statistiek.

Uit de nieuwe cijfers van het CBS blijkt dat desktopcomputers terrein verliezen aan mobiele apparaten. In het rapport valt te lezen dat 95 procent van de Nederlandse huishoudens beschikt over een internetverbinding en het grootste gedeelte gebruikt tablets om gebruik te maken van die verbinding. Het CBS maakt niet bekend hoe populair tablets precies waren in voorgaande jaren.

Ook het aantal smartphones in Nederlandse huishouden is het afgelopen jaar gestegen. Momenteel beschikt 70 procent van de huishoudens over een smartphone, dit is tweeënhalf keer zo veel als vier jaar geleden.

Het CBS heeft ook de populariteit van tablets onder de verschillende huishoudens bekend gemaakt. Zo zijn tablets het populairst in huishoudens met twee ouders met kinderen, daarvan bezit meer dan 60 procent een tablet. Tablets zijn het minst populair onder eenpersoons huishoudens met mensen ouder dan 45, hiervan beschikt iets meer dan 20 procent over een tablet.

Bijna helft Nederlandse huishoudens beschikt over tablet 3926g1 

Bron: CBS

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Er zijn nog geen reacties op dit artikel achter gelaten. Ben jij de eerste?
Samsung flexibel display

Samsung onthult echt flexibel display lees verder

Whatsapp

Zo verdient Facebook geld met Whatsapp lees verder

Fuchsia logo

Fuchsia gaat Android (nog) niet vervangen lees verder

Android Go

Android Go: besturingssysteem voor opkomende markten lees verder

Google Home

Google onthult nieuwe functies Google Home lees verder

Smartphone opladen

In 2018 is je smartphone binnen vijf minuten opgeladen lees verder

Volg ons via

Nieuwsbrief

Want.nl is een samenwerking tussen Wayne Parker Kent en Qontent Matters