BlackBerry streeft naar open vorm van communicatie

BlackBerry CMO Frank Boulben heeft in een interview met Marketing Week vermeld dat de fabrikant naar een meer open vorm van communicatie zal streven. De naamwissel van RIM naar BlackBerry geeft ook de kans om het imago van het bedrijf om te gooien door meer te communiceren met ontwikkelaars en klanten, aldus Boulben.

Openheid moet een belangrijke rol gaan spelen in het marketingplan van BlackBerry. De CMO van het bedrijf beschrijft de naamsverandering als een kans om “bold” te zijn: moedig, open en betrouwbaar.

BlackBerry lanceert later deze maand de grootste marketing campagne van het bedrijf sinds jaren voor de promotie van BB10. Die bestaat uit verschillende projecten onder de slogan “keep moving”, in samenwerking met een hoop bekende artiesten als Alicia Keys. De campagne zet in op zowel sociale media als video’s, direct marketing en mobiele advertenties. Gebruikers van Google Chrome zullen ook gebruik kunnen maken van een online simulator van het nieuwe OS om de nieuwste functies uit te proberen.

Analisten verklaren dat BB10 vooral zal inslaan bij bestaande BlackBerry gebruikers maar die stelling weet Boulben te ontkrachten. Volgens hem is meer dan de helft van de BB10 pre-orders in Canada niet geplaatst door huidige gebruikers van BlackBerry. De doelgroep van BB10 bestaat vooral uit de zakelijke markt, werkende moeders en tieners. Later dit jaar volgen er nog meer campagnes om die demografie aan te spreken.

BlackBerry ambieert om zeer snel op de derde plaats te staan in de smartphone markt wereldwijd. Momenteel heeft de fabrikant die positie al in onder andere het Verenigd Koninkrijk. In de Verenigde Staten is slechts 6 procent van de smartphones een BlackBerry.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Er zijn nog geen reacties op dit artikel achter gelaten. Ben jij de eerste?

Meld je aan voor onze nieuwsbrief!

Contact met ons?

  • Qontent Matters
  • Czaar Peterstraat 159
  • 1018 PJ Amsterdam

Volg ons via