“We zijn begonnen!”

Youp van ’t Hek is op oorlogspad. Na een vervelende ervaring van zijn zoon besloot hij de verschillende klantenservices in Nederland aan te vallen en vooral T-Mobile lijkt het haasje te zijn. Terecht? Ongelukkig toeval? Complete onzin? Dat laatste zeker niet. Over de eerste twee valt te twisten, maar het probleem ligt zeker niet alleen bij T-Mobile.

Tijdens zijn oudejaarsconference van 1989 deed Youp van ’t Hek biermerk Buckler vakkundig de das om. Hoewel het vooral gaat over Wilders die met zijn radicale uitspraken misbruik maakt van voorbeeldfunctie als politicus en de razernij van menig allochtoon op de hals haalt. Wilders is echter zeker niet de enige die veel invloed heeft en ook cabaretier Youp van ’t Hek bewees invloedrijk te zijn. Hoewel de spot van Youp niet de enige reden was dat Buckler inmiddels uit de schappen verdwenen is, heeft hij zeker meegeholpen het merk van Heineken af te slachten.

Inmiddels heeft Youp een nieuw pispaaltje gevonden: T-Mobile. Hoewel hij zegt het bedrijf niet te willen omvormen in Buckler 2.0, krijgt de grote roze T het wel zwaar te verduren. De reden: de klantenservice zuigt en dat mag de hele wereld weten. Maar is dit wel terecht?

't Hek 

Youp geeft het eigenlijk zelf al aan: het gaat niet specifiek om T-Mobile, alle klantenservices in Nederland zijn om te huilen. Je word van het kastje naar de muur gestuurd, eindeloos in de wacht gezet, er worden loze beloften gemaakt en veel problemen worden niet of pas laat echt opgelost. Of dat nieuw is? Nee, zeker niet. Alleen heeft niemand met een beetje invloed ooit het idee gehad om het onder de aandacht te brengen.

Nou ben ik zelf, dat moet ik heel eerlijk toegeven, snel geneigd om een bedrijf zijn fouten kwijt te schelden en een nieuwe kans te geven. Iedereen maakt fouten, en bedrijven doen dat ook. In dit geval ben ik het echter zeker met Youp eens: de klantenservices moeten beter in Nederland. Maar waarom moet T-Mobile daar dan op afgerekend worden?

Oké, ik hoor meer negatieve berichten over T-Mobile dan over welke provider dan ook, maar die hebben juist niet met de klantenservice te maken. Die is vooral bij Vodafone erg slecht, als ik de geluiden op het web mag geloven. T-Mobile krijgt er van langs om dat zoonlief Van ’t Hek een probleem had met de Duitse T.

Jammer voor T-Mobile, want dat bedrijf loopt nu verreweg de meeste imagoschade op terwijl het net zo schuldig is als veel andere grote Nederlandse bedrijven. Om precies te zijn zo’n drie ton, als we onderzoeksbureau Buzzcapture mogen geloven. Iets dat we overigens beter niet kunnen doen, zo legt Alexander Klöpping terecht uit in zijn blog. Maar laten we wel wezen: deze zaak is zwaar klote voor T-Mobile.

In de laatste regel van zijn eigen column schrijft Youp: “We zijn begonnen!” Arrogant als ik ben vind ik mezelf belangrijk genoeg om me tot die “we” te rekenen, maar daarbij wil ik wel T-Mobile een beetje ontzien; die heeft genoeg geleden. Youp gaat een aantal ervaringen bundelen in een boekje en wil graag jouw misère hierin ook meenemen. Mail dus al je onprettige ervaringen met klantenservices naar youp@nrc.nl, en dan vooral die die niet van T-Mobile zijn. Als het even kan kort maar krachtig, dan is hij er nog blij mee ook.

Youp van 't Hek 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

  1. Callcenter medewerke -

    Wat is je overkomen waardoor je het nu blijkbaar heel normaal vindt dat mensen op hun werk worden uitgekafferd? Je schreeuwt niet tegen een kassiere, je schreeuwt niet tegen een serveerster, je schreeuwt niet tegen hulpverleners. Wat maakt het voor jou normaal om tegen service-desk medewerkers onbeschoft te doen? Je hebt te maken met individuen, behandel ze ook zo! Heeft je moeder je vast geleerd 😉

  2. sjon -

    die van het hek is alleen sterk in het kapotmaken van iets wat hem niet zint en waar hij onvoldoende verstand van heeft om het normaal op te lossen. We moeten zijn gekopieerde conferences aanpakken, dan is het zo afgelopen met zijn hoog van de toren geblaas

    1. HTC-freak -

      Het is maar goed dat je niet weet waar die kuth**ren zitten, anders zou je toch in je auto stappen.:(

      Dit soort gesprekken heb ik al menig maal gehad in het verleden, ook vaak met internet providers..

      Dat wijf moet ander werk zoeken net zoals die callcenter mederwerkers die op deze review reageren.:P

  3. Anonymous -

    Ik bel vanwege mijn werk 4 dagen per week zo een 10 keer per dag naar een klantenservice..

    Ik weet dat ze geen GOD zijn en niet alles kunnen..
    Ik weet dat ze beperkte mogelijkheden hebben..

    Dit begrijp ik..

    Het enigste wat mijn verwachting is, is dat ik vriendelijk geholpen word.. Niet afgesnauwd word.. (dit vind ik 10 keer belangrijker als een juiste oplossing..)
    Dit gebeurt helaas wel 7 van de 10 keer dat ik bel.. (terwijl ik wel vriendelijk naar deze mensen doe..)

    Mijn tip..::

    Snauw mensen pas af als ze jou afsnauwen..
    Wij zijn ook maar mensen net als jullie..

  4. wies -

    Ik vind het heerlijk dat iemand als Youp hiermee begint, ik als individu bereik niets maar zo hebje kans dat er nog eens iets aan gedaan wordt. Het gaat voor mij over KPN. Een klantenservice van niets. Ze promoten telefoon en internet, ik dacht dat lijkt me handig, maar als je ze dan nodig hebt bij de installatie zijn ze niet thuis, nee het systeem is kapot ik kan geen afspraak maken, dan heb je uiteindelijk een afspraak dan komen ze niet, en als ze er dan zijn zou het niet door kunnen gaan omdat ik geen draadloos internet heb, vertel me dat dan van te voren want dan hoef ik het product niet. Valse voorlichting noem ik dit.

  5. betsy -

    noem een telecombedrijf of verzekeringsmaatschappij of een ziektekostenverzekering of welk andere helpdesk ook waar het niet zo is ?????????:(

  6. GeGe -

    Hoop van harte dat Ben ook een forse dreun krijgt. Wat n ongelofelijke oplichtersbende is dat. Uren met de heldesk aan de telefoon gehangen, wachten, onzin antwoorden en als je dan een manager wilt spreken die dan hopelijk wel verstandig kan nadenken, helaas. Het is veroden om door te verbinden met iemand met zeggenschap. Alle a-holes zitten onbereikbaar achter hun betonnen muren. Wel onredelijke beslissingen nemen maar geen gesprek aan durven gaan! Ben blij dat er eens iemand opstaat waar ze wel respect voor hebben en naar luisteren want ik Ben niet gek ook al denkt Ben dat.

  7. Mitch -

    @callcentermedewerker….
    je hebt helemaal gelijk. Ikzelf ben ook werkzaam geweest op dit soort desken. Punt is dat een hoop van dit soort zaken op gezet zijn onder de noemen servicedesk of helpdesk maar gerunt worden in een callcenter op callvolume ..

    resultaat werkt een beetje als een eerste hulp in een gemiddeld ziekenhuis met de snelheidsverwachting van de bakker o pzaterdagochtend , niet weg te werken..

    de servicemederwerkers werken zich uit de naad die met argusogen bekeken worden door hun supervisors of ze zich aan het script en beltijd houden anders zwaait er wat … en inderdaad meer geld voor service is hogere kosten voor het produkt ..

    tip probeer eens niet op piektijden te bellen scheelt heel veel ergernis. je gaat toch ook niet je paspoort verniewen op maandag ochtend bijvoorbeeld .

    Of meneer van het heck de persoon is die er zich tegenaan moet gooien vraag ik me af . de intentie is goed de uitwerking beetje averrechts… jammer wel

  8. callcentermedewerkst -

    Het probleem is inderdaad dat wij als callcentermedewerkers, doorgaans voor netaan het minimum (jeugd-)loon, vaak heel graag mensen willen helpen, maar daar vanuit het bedrijf dat ons inhuurt niet de middelen toe krijgen. Wij worden afgerekend op het zo kort mogelijk houden van de gesprekstijden, en hebben niet de mogelijkheid om toezeggingen te doen die nodig zouden zijn om mensen echt te helpen. Doorverbinden met iemand die dat wel kan is, in elk geval op het callcenter waar ik werk, niet eens mogelijk. De leidinggevenden die er zijn, zijn er alleen maar om onze gesprekstijden in de gaten te houden en ons op het matje te roepen als we de tijd nemen om iets echt op te lossen voor een klant. Het is inderdaad heel simpel: de huidige markt is er een van prijsconcurrentie.. de consument wil alles zo goedkoop mogelijk, dus besteden bedrijven hun klantenservice uit aan dat externe callcenter dat met de goedkoopste offerte kwam, en dat callcenter moet dan weer binnen het budget blijven door mensen voor heel weinig geld heel hard te laten werken en zoveel mogelijk telefoontjes te laten afhandelen. Ik begrijp de frustratie volkomen, heb zelf ook genoeg slechte ervaringen als klant.. maar zo heel af en toe vind ik het echt niet leuk meer om de zoveelste "kent u Youp?" om mijn oren te krijgen en weet ik het "nee, ik ken alleen mijn gezin waarvoor ik me hier uit de naad werk en ondanks alles probeer de klanten zo goed mogelijk te helpen.. en ik wilde dat meneer Youp zich dat in zijn comfortabele grachtengordelhuis met dito inkomen realiseerde voordat hij de horde onbeschofte harken zoals u, die nu opeens allemaal vinden dat ze ons als oud vuil mogen behandelen want Youp zegt dat het oorlog is" nog maar net binnen te houden.

    1. v-power -

      +100

      Niet alleen Youp, maar bijna niemand heeft dat door helaas. Als Nederlanders hebben we het een beetje aan ons zelf te danken door massaal voor het goedkoopste te gaan en niet voor kwaliteit te kiezen. (zie alle negativiteit omtrent de datalimiet van Vodafone op mobiel internet dat niet meer eens 9,50 kost. Iedereen wilt onbeperkt internetten voor 9,50. KAN NIET)

      Ik heb verschillende klantenservices mogen meemaken in enkele niet-europese landen waar het volk voor kwaliteit kiest, ondanks hun lagere inkomen. En klant is daar geen koning, maar keizer.

      1. HTC-freak -

        De verkopers maken het elkaar moeilijk door te zakken met de prijzen om zo klanten te winnen.. dit doet de consument niet..!! Op service/garantie word er in ieder bedrijf of welke tak dan ook bezuinigdt.. dit is het probleem van de service na verkoop. Abo`s zijn zo afgesloten..!!

      2. Dominick -

        Nee. Natuurlijk hebben we het aan ons zelf te danken dat de service slecht is. Als een bedrijf haar service verslechtert en prijzen verlaagt, dan kiezen mensen eerder voor het bedrijf met lagen prijzen, waardoor het andere bedrijf met hogere prijzen en betere service ook gaat bezuinigen op service en prijzen gaat verlagen.

        Dat wil overigens niet zeggen dat bedrijven ook voor de huidige prijzen een veeeeeel betere klantenservice kunnen hebben, dus daarin geef ik Youp volledig gelijk. Dan maar een miljoentje minder winst.

      3. HTC-Freak -

        ?? Vind dat je een beetje tegenstrijdig praat.

        Nee. Natuurlijk hebben we het aan ons zelf te danken dat de service slecht is. Als een bedrijf haar service verslechtert en prijzen verlaagt, dan kiezen mensen eerder voor het bedrijf met lagen prijzen, waardoor het andere bedrijf met hogere prijzen en betere service ook gaat bezuinigen op service en prijzen gaat verlagen.

        In een andere reactie zeg je dat mensen graag meer betalen voor service, en nu praat je hier boven erg verwarrend naar mijn idee..:S

    2. HTC-freak -

      Als je moet huilen als mensen tekeer gaan tegen je moet je gauw ander werkt zoeken, je heb werkt gekozen waar mensen je opbellen om hen beklach te doen en niet een praatje over jou en je gezin te maken.!

  9. Erik -

    ook even:

    Oplossing van T-mobile aan een klant van meer dan 10 jaar..

    U MAG u abbonnement opzeggen maar dan wel u tel. inleveren en de gemaakte geregistreerde tel. kosten naar ons en naar uw klanten (bellen met landlijn naar gsm) die mag u lekker zelf betalen, en om u te bedanken voor het klant zijn bent u ook lekker uw zakelijke gsm nummer kwijt als u opzegt.. maar… wat u doet u neemt bij bijv. kpn een prepay nr en laat u nummer daarna transporten anders heeht u pech.

    en voor de 6-8 maanden die u geen internet heeft op u tel. maar waar u wel voor heeft betaald heeft u ook pech. en voor het slechte ontvangst op z'n 50 aangemekte punten via een iphone tool ja dat is gewoon niet zo.. u tel was tenslotte STUK toch? tmobile werkt prima..

    Bedankt voor de meer dan 2500 schade en 2 klanten die (40-50000 omzet per jaar) ik kwijt ben geraakt na een een weekje vakantie kwam ik erachter dat als men me belde de lijn dood bleek.. ja sorry.. daar kunnnen we geen rekening mee houden iedereen weet toch gsm's in het buitenland niet betrouwbaar zijn maar wel een rek. van 300+ sturen voor niet gebelde tel. nummers.

    T-mobile
    BEDANKT..
    u hoort van een advocaat.

  10. wiep -

    dat de telecom bedrijven aangepakt moeten worden op vooral financieele oplichterij:( b.v afrekenen per minuut, dat is wel duidelijk .
    Het moet wel miljoenen per maand op leveren, mijn rekening is fors hoger, elke maand maar weer.
    Maar dat moeten de juiste instantie,s doen Youp Van.t Hek walgelijke man die op deze manier weer in de picture wil, hij is namelijk uitgerangeerd, Jammer voor deze schreeuwlelijk, bah bah lul van een kerel.:Y

  11. IBelieveinProof -

    @ Domipost
    ————–

    Imago schade?

    Ze zeggen wel eens 'Ook Slechte Reclame is Reclame"

    En dat buckler nog wel in andere landen beschikbaar is maakt het geen beter product.(voor de nederlandse markt)

    Warm Bier wordt in Engeland óók Gedronken.
    Dus probeer Lauw bier ook ééns in nederland!
    Verkoopt voor géén Meter.

    Dus het argument dat het 'op de éne plaats wél verkoopt" zegt nog niks over het product zelf.

    Vraag is namelijk Plaatsgebonden.

    Bijvoorbeeld.. Oranje Petjes.
    Die ken je in andere landen niet kwijt al geef je ze gratis.

    Maar als de 'oranje gekte' losbreekt koopt iedere hollander zich suf aan oranje troep.

    Conclusie :

    Producten Vraag is PlaatsGebonden.
    Dus. zonder klakkeloos aan te nemen dat het Youp zijn schuld is, kunnen ze ook eens onderzoeken of er eigenlijk wel zoveel vraag naar hun producten was.

    1. Dominick -

      Ik heb nooit gezegd dat Buckler goed is. Niet te zuipen als je het mij vraagt. Ik zei het alleen even als aanvulling op de reactie onder mij.

      Het feit dat Buckler na de introductie marktleider was met alcoholvrij bier (en niet het enige product), laat wel zien dat het niet sowieso kansloos was in Nederland.

      Slechte reclame is inderdaad ook reclame, maar dat is niet in alle gevallen waar. Het geeft naamsbekendheid, maar mensen die het al kennen zullen alleen maar negatief beïnvloed worden. Zeker voor bier is dat zo, als jij in een kroeg Buckler besteld en al je vrienden lachen je uit, dan wordt je neiging om Buckler te bestellen wel een stuk kleiner. En er zullen maar weinig mensen die na de ophef destijds opeens alcoholvrij bier wilden gaan drinken, en iedereen die dat al deed zal niet opeens Buckler gaan drinken. Leuk voorbeeld de andere kant op is dat filmpje van 'n BBC-verslaggever die 'n Sonim-telefoon sloopt. Dat is ook negatief, maar niemand kende Sonim. Door dat flimpje kennen veel meer mensen het bedrijf. Iedereen van die mensen die een stevige telefoon nodig heeft zal aan Sonim denken en zal daarbij niet afgeschrikt worden door het feit dat je hem geen vijf keer zo hard mogelijk tegen een aquarium aan kan slaan.

    2. v-power -

      Lauw bier verkoopt prima. Het schijnt sneller dronken te maken en met die reden wordt het gekocht (terwijl koud bier dezelfde prijs heeft, dus dat heeft er niks mee te maken).

  12. wildrat -

    heb een aantal keer (6) contact met klantenservice T-mobile gehad, ben vanaf keer 2 de medewrkersnaam callcentre op gaan schrijven wat resulteerde in doorverbinden en bij keer 4 werd mij eerlijk gezegd dat de probleemoplossing buiten hun competentie viel. Ben teruggebeld door T-mobile en contract is beeindigd pas toen beltegoed op was, ben overgegaan naar prepaid Omdat ik nog belde volgens overstapvoorwaarden van simonly bundel orange->T-mobile was standaard doorverlenging niet mogelijk, bel goedkoper naar buitenland met discountvechtersprepaid dan met welk abb. ook. vreemde situatie sinds O2 en Orange van de markt zijn gewerkt, dankzij Youp blijven Vodafone en KPN over en dan wordt 't pas slecht

  13. arie1967 -

    T-Mobile voor mij helemaal oke! Ze helpen je goed en zijn nu bij mij al een jaar al hun afspraken nagekomen. Ook mijn vrouw is nu over.
    Ik snap al die ophef niet?
    Heb laatst mijn moeder verhuist. Moet je KPN eens bellen. Mijn moeder had denk ik voorgoed zonder telefoon gezeten als ze dit zelf had moeten doen. Zakelijk heb ik Vodafone. Ech niet beter.

  14. IBelieveinProof -

    Ik vind het altijd zó zielig..
    Bedrijven (heineken) die dan iemand zoals "Youp van't Hek" beschuldigen van slopen van hun merk..

    Kóm op zég, een beetje goed product biedt wel weerstand.

    Beetje zielig dat de topman van "heineken' indertijd niet gewoon toegaf dat het een stom bedacht product was..

    Inplaats van met de beschuldigende vinger Wijzen naar 'Youp'

    Als Youp écht dingen stuk maakt met zijn grappen..
    Dán zou er in zijn leven al een Héle zooi Dood en Begraven zijn.

    Youp Molt Producten..
    Dás net zo'n gelul als dat Jomanda zieken geneest.

    Of dat 'god zieken geneest'

    (( God geneest namelijk NOOOIT dat iemand zijn afgehakte been er Spontaan weer aan groeit.. dás te moeilijk voor god. ))

    1. wildrat -

      In Frankrijk is Buckler nog jarenlang verkrijgbaar geweest en smaakte even slecht of goed als andere alcoholvrije/arme bieren. Bucklerdrinkers werden door Youp weggezet als loser en daar kan geen advertentie campagne tegenop.

      1. Dominick -

        Sterker nog, in heel veel Europese landen is Buckler gewoon nog verkrijgbaar.

        Ik denk zeker niet dat Youp de enige reden is dat 't merk verdwenen is uit de Nederlandse schappen, maar wel een belangrijke. Als zo iemand je bedrijf belachelijk maakt is de imagoschade enorm, en dat geldt zowel voor sterke als zwakke producten.

  15. Mops -

    Jammer van de clementie die de schrijver heeft. Te beginnen bij T-mobile deze plunderaars van de gewone man te kijk zetten. Onvoorstelbaar dat mensen zich voor een dergelijke job bij een call center lenen. Dit is zoiets als voor de Duitsers werken in de oorlog. Zet er weer een vriendelijke telefoniste neer die al 20 jaar bij het bedijf werkt en laat de problemen door de werkvloer ipv een callcenter oplossen. Zo krijgt de werkvloer ook weer eens te zien wat er mis gaat bij klanten.

  16. van Curacao -

    Vroeger heb ik met regelmaat genoten van het programma Ook dat nog!, waarin dit soort misstanden vakkundig, maar met humor belachelijk werden gemaakt. Onder druk van de publieke opinie zorgden bedrijven (zoals T-Mobile ook heeft gedaan) dat het probleem in no time was opgelost.
    Misschien is het tijd voor een nieuwe versie van Ook dat nog!??? Met Youp in het panel…
    Onder de NL bevolking is blijkbaar genoeg animo om hoge kijkcijfers te kunnen scoren.

  17. mellie -

    Blij dat er eens iemand opstaat om het probleem "klantenservice" eens aan de orde te stellen. Nou kan iemand wel roepen "nog nooit problemen mee gehad", maar dan denk ik: Puur mazzel.
    Het is nl. geen klantenservice, het is klachten-weg-werk service voor de bedrijven zelf. En om nou Youp van het Hek erop aan te vallen dat hij actie onderneemt vind ik een beetje zielig en hier zeker niet terzake doende. Richt dan je eigen actiegroepje op. Ik heb zelf doorlopend problemen gehad met Canal Digitaal. Kost handen vol geld en massa's tijd en het levert niets op. Aan de lijn wordt van alles belooft, maar volgens mij resetten de medewerkers van de telefoonservice hun hoofd zodra je opgehangen hebt en gaan ze naar de volgende klant.

  18. daborgdorff -

    Ik heb ook al een dergelijke maandenlange schoffering van de KPN-telecom/internet klanten-onoservice moeten pruimen en ben daar intussen dus naar de hogere bomen opgestoomd, o.a. via diverse posten op Groepen van de professionele Linkedin relaties, over bv. de omissie inzake het Glasvezelnetwerk in Den Haag, en verdere valse voorlichting terzake van transmissiesnelheden.
    🙁 dAb :X

  19. clbu -

    Ik ken nog zo'n bedrijf dat wat mij betreft aan de hoogste boom mag, nl Pretium Telecom een bedrijf wat ouderen een telecom abonnement aansmeert. Als je per telefoon 3x ja hebt geantwoord op door hen gestelde vragen. zit je er aan vast. om eraf te komen moet je aangetekend opzeggen voorzien van een geldige legitimatie etc.
    Wat een helden zij dat zeg.

  20. piet01 -

    Goede wil is er echt wel bij een groot deel van de service medewerkers, maar je kan en mag niet altijd doen wat je als service medewerker zou willen doen. Je bent als werknemer verplicht aan bepaalde richtlijnen te houden en die moeten nou eenmaal gelden voor alle klanten. Je mag soms ook niet meer doen, iemand heeft bijvoorbeeld een bepaald tyoe garrantie niet waardoor je niet de oplossing kan bieden die je zou willen.
    En tuurlijk er zitten ook hufters tussen bij de servicemedewerkers, we're no angels. We zijn net mensen. Wat Youp van t H. nu vooral bewerkstelligd IMHO is dat er een hetze gaat ontstaan tegen de mensen achter de telefoon die het moeten doen met de middelen die hun ter beschikking worden gesteld.

  21. piet01 -

    mensen vergeten dat alles geld kost. Alles. Ook service. Als je topservice wil moet je daar top-euri voor neertellen. Dan kan een bedrijf zeer goede service-medewerkers aan nemen en voldoende bezetting hebben om alle wachtrijen op te lossen. Alleen, dan wordt het product duurder en ja, dat willen we niet natuurlijk. Daartoe zijn we niet bereidt, maar wel voor een dubbeltje op de eerste rij willen staan.
    De service medewerkers zijn vaak de kop van jut, terwijl ook een hoop van procdures, regels en garrantie bepalingen afhangt waar ze omheen kunnen. Klanten hebben niet de juiste verwachting omdat ze vaak geen idee hebben waarmee ze akkoord gegaan zijn en de sales-persoon gaat ze daar ook niet wijzer in maken. Veel frustratie zou voorkomen kunnen worden als je weet wat je mag verwachten en wat niet en waar je mee akkoord bent gegaan. En vraag je af wat je mag verwachten als iets in verhouding erg goedkoop is. Voor niets gaat namelijk de zon op.

  22. Frans -

    :S En wie trekt nou eindelijk eens ten strijde tegen die uitgezakte volgevreten brallende arrogante kwal:(
    Ik weet wel: er zijn genoeg masochisten die voor grof geld zich een avond door hem laten beledigen/belachelijk maken:X, maar ik wens dit figuur niet als mijn "belangenbehartiger" te zien; en dan nog, ik ben een TEVREDEN T-Mobile klant:Y

  23. Martijn Feekes -

    Zolang "service-activiteiten" door bestuurders en marketingafdelingen beschouwd worden als "kostenpost" en niet als "opbrengst", zullen de service kanalen het putje blijven waar de klant doorheen gespoeld wordt………

    1. v-power -

      Ene kant met je eens. Andere kant heb je de realiteit. Stel Vodafone heeft een perfect klantenservice. Product X kost €20. Komt Telfort om het hoekje kijken met een %^# klantenservice en hetzelfde product X voor €10. Dan zegt >50% van de consumenten the hell met de klantenservice ik koop hem voor €10. Wegens dalende inkomsten moet Vodafone o.a. helft van zn klantenservice afdeling ontslaan. En resultaat 2x $%^ klantenservice en vervolgens zitten we hier te tikken…

  24. D5mi -

    De schrijver van het stuk lijkt het lichtelijk 'zielig' te vinden voor T-mobile,altans dat idee krijg ik bij het lezen van het stuk, omdat andere slechter zouden zijn dan T-mobile, nou laten ze dan niet T-mobile ontzien, laten zo ook Vodafone, ZIGGO, NUON, ENECO enz. enz. aanpakken. Want het ik vind het een grote boevebende voor wat de klanteservice betreft, waarom zou ik moeten betalen voor de tijd die ik in de wacht sta?!, ze kunnen toch ook de meter pas starten op het moment dat ik daadwerkelijk iemand aan de lijn heb, moet u zien hoeveel tijd ze dan ineens voor u hebben.

    1. Dominick -

      Nee, dat zie je verkeerd. T-Mobile is in dat opzicht misschien niet de slechtste provider, maar wel slecht. De laatste zin slaat erop dat T-Mobile als enige zwart gemaakt wordt en dat is, wat mij begltreft, niet terecht.

  25. johan -

    Ik heb geen T-Mobile en ook nooit gehad
    Derhalve word er ineens € 20,- van mijn rekening geschreven
    Dat kan zomaar!
    Krijg ik toch nog met ze te maken en moet ik naar de bank om dit terug te laten halen.

  26. jetty -

    Beste Manon, het feit dat jij de service die je hebt gekregen een compliment wilt geven zegt al genoeg. Ze hebben toch gewoon gedaan waarvoor ze bestemd zijn? Een compliment is pas op zijn plaats als er meer volgt dan slechts dat waar ze voor bestemd zijn.

  27. Pollux -

    De Don Quichotte, of zoals u wenst, de hulp-Jezus is weer bezig zijn eigen kassa te laten rinkelen…Er zijn Nederlanders die ook d e z e van 't Hek kennen..De strijder tegen onrecht vult zijn bankrekening weer aan…
    Succes,…"humorist"

  28. ricardo -

    Simpel klantenservice is misschien nog een tikje erger, reageren niet of geven andere antwoorden op mijn vragen.

    Vodafone verschuift zonder reden de afschrijvingsdatum ineens drie dagen naar voren, gevolg niet betaald en afgeschreven dus afsluiting nr.
    Na info wist men de reden van datum van vervroeging niet en werden 22,00 euro heraansluiten in rekening gebracht, na fors protest telefonisch en mail, toezegging voor correctie.

  29. manon -

    Ik deel liever complimenten uit aan T-Mobile. Serieus. Ik heb een paar keer de klantenservice moeten bellen (factuur klopte niet (dacht ik), bij de overgang van Orange naar T-Mobile ging alles niet heel erg soepel en nog wat van dat soort dingen) en kan niet anders zeggen dan dat ik heel erg vriendelijk en kundig te woord ben gestaan. M.a.w. ze hebben mijn probleem opgelost en in een geval kreeg ik zelfs extra beltegoed als compensatie voor de fout die ze gemaakt hadden.
    Moet zulk 'menselijk' contact (= niet alleen een telefoon script oplezen) nog meemaken met de klantenservice van KPN, NUON of de ABN AMRO…

    1. Telefoontje -

      Toch wil ik dit even kwijt..
      Mensen die naar een klantendienst van een groot bedrijf bellen denken dat ze het bedrijf zelf aan de lijn hebben. Niets is minder waar, meestal is het een extern callcenter of een callcenter ondergebracht in het bedrijf zelf. De mensen die deze diensten verzorgen, de first line operatoren, zijn mensen die GEEN MACHT / NOG INSPRAAK hebben op de gang van zaken in het bedrijf. Ik weet dat bedrijven dit gebruiken als een soort van block tegen klachten en dergelijke. Maar aub een beetje respect voor de mensen aan de andere kant van de lijn. Ik doe deze job zelf, gelukkig voor een niet commercieel bedrijf maar als ik soms naar de arrogantie en hoogzucht van sommige mensen moet luisteren heb ik ook geen zin deze meer verder te helpen.

      1. HTC-Freak -

        Als je niet tegen commentaar kunt moet je ander werk zoeken. En in je laaste stukje wil je eigenlijk zeggen dat je sommige klachten gelijk naar de prullenbak verplaatst..?? Vind ik erg slecht.!!:(

    2. harry -

      Heel goede actie, het wordt tijd dat er eens wat met die oplichters gaat gebeuren. Bel maar eens de klantenservice van UPC. Gegarandeerd minimaal 20 minuten in de wacht en 30 minuten tekst en uitleg, zonder resultaat. Rekening mobiele telefoon (Vodafone en UPC kosten) omdat vaste telefoon via UPC niet werkt… totaal € 17,50. Storing?

      We zullen zien wat deze actie uitwerkt 🙁

Telekoopwijzer uitgelicht

Telekoopwijzer: Dit zijn de beste smartphones van deze zomer lees verder

WANT is op zoek naar een nieuwe redactiestagiaire! lees verder

Telekoopwijzer september staat klaar lees verder

telekoopwijzer

Telekoopwijzer juli staat klaar lees verder

telekoopwijzer

Telekoopwijzer juni staat klaar lees verder

Telekoopwijzer mei staat klaar lees verder

Volg ons via

Nieuwsbrief

Want.nl is een samenwerking tussen Wayne Parker Kent en Qontent Matters