Campagne Slim SMS'en gaat vrijdag van start

Vooral kinderen en jongeren komen vaak vast te zitten aan een ongewild en veel te duur sms-abonnement. Door kinderen en jongeren beter voor te lichten over sms diensten hopen de initiatiefnemers van de campagne Slim SMS’en’ Media Rakkers en SMS-gedragscode er voor te zorgen dat deze groep minder vaak het slachtoffer wordt van sms-diensten.

Media Rakkers

De voorlichtingscampagne heet ‘Slim SMS’en’ en is ontwikkeld door de stichting Media Rakkers in samenwerking met de stichting SMS-gedragscode. Het voorlichtingsprogramma is ontwikkeld voor de basisschool en de middelbare school, daarnaast biedt het ook tips voor ouders en leerkrachten. Het interactief en modern voorlichtingsmateriaal is er op gericht dat jongeren en kinderen ongewilde sms-abonnementen leren herkennen als zodanig en weten hoe ze er weer vanaf kunnen komen, als ze er toch mee in aanraking zijn gekomen. Ook andere sms-thema’s komen uitgebreid aan bod in het lesmateriaal.

Woordvoerder Liesbeth Hop: “Media Rakkers vindt het belangrijk om kinderen mediawijzer te maken. Media Rakkers signaleert niet alleen dat kinderen behoefte hebben aan mediabegeleiding maar komt ook met oplossingen. Wij vinden dat kinderen recht hebben op uitleg over de werking van de media, zodat kinderen zelf hun keuzes kunnen blijven maken. Wij geven liever voorlichting aan kinderen dan dat wij hen willen afschermen.”

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Er zijn nog geen reacties op dit artikel achter gelaten. Ben jij de eerste?

Meld je aan voor onze nieuwsbrief!

Contact met ons?

  • Qontent Matters
  • Czaar Peterstraat 159
  • 1018 PJ Amsterdam

Volg ons via