CEO Motorola Mobility: “Slechte apps zijn vaak reden voor teruggebrachte smartphone”

Volgens Sanjay Jha, de CEO van Motorola Mobility, is de reden dat smartphones teruggebracht worden naar de winkel vaak dat applicaties niet deugen. Het zou dus niets met de smartphones zelf te maken hebben.

Motorola Atrix AAP

En dat is apart, want de consumenten die hun Motorola-toestel terugbrengen kopen in de meeste gevallen een Android-smartphone van een ander merk. En daar zouden die applicaties de gebruikservaring logischerwijs net zo goed verpesten. En het gaat hier ook niet om een aantal gevallen: volgens Jha is dit de oorzaak van maar liefst 70% van de terugbrengacties van consumenten.

Het is inderdaad mogelijk dat slecht ontwikkelde applicaties de gebruikerservaring van de hele telefoon beïnvloeden. Google controleert de apps ook niet intensief voordat ze in de Market terecht komen, dus het zou zomaar kunnen dat er applicaties in de Market te vinden zijn die de telefoon bijvoorbeeld traag maken omdat ze op de achtergrond constant een gigantische hoeveelheid CPU-kracht verbruiken. Alleen doen ze dat dus wel bij elke Android-telefoon van elke producent.

Er is nog steeds niets bekend over de exacte verkoopcijfers van de Atrix, Motorola’s huidige vlaggenschip. Maar Jha liet wel los dat de telefoon minder hard over de toonbank vliegt dan men binnen Motorola gehoopt had. Maar of dat nou echt te wijten is aan slechte applicaties, dat is maar de vraag.

Bron: Ubergizmo

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Er zijn nog geen reacties op dit artikel achter gelaten. Ben jij de eerste?

Meld je aan voor onze nieuwsbrief!

Contact met ons?

  • Qontent Matters
  • Czaar Peterstraat 159
  • 1018 PJ Amsterdam

Volg ons via