Chinees ziekenhuis belooft iPhone 6S aan spermadonoren

Een Chinees ziekenhuis is een nogal vreemde reclamecampagne gestart om spermadonoren te werven. Wie 17 milliliter sperma inlevert, krijgt daarvoor volgens het ziekenhuis genoeg geld om een iPhone 6S aan te schaffen.

Nieuwe rozegoude kleur voor iPhone 6S bedacht voor Chinese markt schermafbeelding 2015 09 13 om 165446

Dat klopt deels. Je krijgt voor zo’n portie 6000 yuan, omgerekend 833 euro. De merkwaardige campagne van het ziekenhuis vindt zijn oorsprong in een ander nieuwsfeit van een tijdje geleden. Toen werd bekend dat een aantal Chinezen er niet voor terugschrok om een nier weg te geven om voor de opbrengst een iPhone te kunnen kopen.

Daar lift het vruchtbaarheidsziekenhuis nu op mee. Wil je een iPhone, dan hoef je alleen maar wat sperma te doneren, luidt de reclamekreet.

In China is het doneren van sperma niet erg populair en op deze wijze wil het ziekenhuis meer donoren werven. De donoren moeten wel aan bepaalde eisen voldoen. Ze moeten tussen 22 en 45 jaar oud zijn, tenminste 1,65 meter lang en ze moeten een universitaire opleiding hebben genoten.

De opbrengst van 6000 yuan komt overeen met vier maandsalarissen. Daarvoor moet de donor wel flink aan het werk. 17 Milliliter staat gelijk met drieƫneenhalve theelepel vol.

Bron: Begeek

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Er zijn nog geen reacties op dit artikel achter gelaten. Ben jij de eerste?
Apple iOS Memories schitterende reclame

Videobyte: Apple toont ontroerende reclame voor iOS Memories lees verder

iPhone 6 toestellen

Zo kun je veilig en snel wachtwoord van je wifi delen in iOS 11 lees verder

iPhone 8 ontwerp

Helaas: nieuwe iPhones worden trager dan de concurrentie lees verder

iPad

Vijf iOS 11 functies die Apple van Android heeft gepakt lees verder

iOS 11 opslagruimte

Zo installeer je nu al iOS 11 op je iPhone of iPad lees verder

iOS 11 iPhones iPads

Deze iPhones en iPads krijgen later dit jaar iOS 11 lees verder

Volg ons via

Nieuwsbrief

Want.nl is een samenwerking tussen Wayne Parker Kent en Qontent Matters