Consument betaalt te veel voor internet en telefonie

Van de Nederlanderse consumenten betaalt 43% te veel voor internet en telefonie terwijl zij dit van zichzelf weten. Waarom deze mensen niet overstappen is te wijten aan het feit dat ze bang zijn voor overstapproblemen zoals valse loktarieven, technische complicaties en dubbele kosten tijdens het overstappen van hun huidige provider naar een andere.

synovateAls deze overstapproblemen er niet zouden zijn, zou een kwart van de mensen over willen stappen naar een andere provider voor telefonie en/of internet. De hier genoemde feiten zijn afkomstig van een onderzoek uitgevoerd door Synovate Research Group, een internationale marktonderzoekorganisatie, in opdracht van Online. Het onderzoek is gehouden door middel van interviews met duizend Nederlandse consumenten over hun telefoon- en internetgebruik en de kosten die hieraan verbonden zijn. Volgens de opdrachtgever zijn de uitkomsten van het onderzoek erg bedroevend, hij vergelijkt de internet- en telefoniesector dan ook met louche tweedehands autoverkopers.

Volgens Marcel Schaareman, de marketingmanager van Online, heeft in de huidige, financieel onzekere tijd de consument behoefte aan duidelijkheid over prijzen van internet en telefonie. Op dit moment zijn de prijzen die de telecom- en internetsector berekenen niet transparant en dus voor veel mensen onduidelijk. “Mensen betalen liever honderden euro’s te veel per jaar dan dat ze de overstap maken”, dit komt volgens hem doordat de kosten onduidelijk zijn bij het overstappen naar een andere provider.

De uitkomsten van het onderzoek laten zien dat 33% van de consumenten denkt dat ze gemiddeld 15,60 euro kunnen besparen op hun abonnementskosten voor telefonie en internet. Van de ondervraagde consumenten betaalt 45% meer dan 30 euro per maand te veel, dat is meer dan 360 euro per jaar.

Bron: www.tv-telefonie-internet.nl

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

  1. v-power -

    "de consumenten DENKT"
    en dan de titel
    "Consument betaalt te veel"

    Klopt niet, de consument dénkt dat ie te veel betaald volgens het onderzoek. Of dat daadwerkelijk zo is, is niet onderzocht.
    Uit dit onderzoek blijkt dus niet of ze te veel betalen, maar wel dat ze niet overstappen ondanks dat ze denken te veel te betalen.

Meld je aan voor onze nieuwsbrief!

Contact met ons?

  • Qontent Matters
  • Czaar Peterstraat 159
  • 1018 PJ Amsterdam

Volg ons via