'Consument is Nokia al vergeten'

Uit zoekgegevens van Google blijkt dat consumenten de merknaam Nokia blijkbaar nu al zijn vergeten. Als er wordt gezocht naar de Microsoft Lumia 535, wordt nog maar zelden foutief Nokia Lumia 535 ingevuld.

Microsoft Lumia 535
Microsoft Lumia 535

Nu de Lumia-toestellen door Microsoft op de markt worden gebracht en niet langer door Nokia, heten ze ook Microsoft. En dan pas Lumia en dan een nummer. Nu heeft men uitgezocht op de Google Trends website hoe consumenten naar de nieuwste low-end smartphone van Microsoft zoeken. Veruit de meeste mensen zoeken naar een Lumia 535, en laten Nokia of Microsoft helemaal weg.

Ook blijkt uit de Trends-gegevens dat mensen vaker Microsoft invullen dan Nokia, als ze toch een derde woord aan hun zoekopdracht toevoegen. Hieruit blijkt dat de teloorgang van de merknaam Nokia de consumenten blijkbaar weinig boeit. De submerknaam Lumia daarentegen interesseert ze wel.

Zoekopdrachten geven alleen maar een trend aan, en de echte antwoorden op de vraag hoe de Microsoft-telefoons lopen komt pas als we de eerste kwartaalcijfers van de softwaregigant te zien krijgen. Het eerste kwartaal dat Microsoft zelf Nokia-telefoons op de markt bracht, gingen de verkoopcijfers met acht procent omhoog. Nu Nokia als smartphonemerk door Microsoft definitief in de prullenbak is gegooid, is het afwachten hoe het verder gaat met de verkoopcijfers van deze Windows Phones. De eerste geruchten zijn dat het toestel in India erg goed verkoopt. Dat is een traditionele Nokia-markt. Ook daar blijkt men niet erg te zitten met het verdwijnen van de Finse merknaam.

Bron: WM Poweruser

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Er zijn nog geen reacties op dit artikel achter gelaten. Ben jij de eerste?

Meld je aan voor onze nieuwsbrief!

Contact met ons?

  • Qontent Matters
  • Czaar Peterstraat 159
  • 1018 PJ Amsterdam

Volg ons via