Consumentenbond en stichting willen hogere vergoeding van T-Mobile

De stichting SMCO heeft in een reactie op T-Mobile aangegeven de vergoeding van de telco te laag te vinden. Ook de consumentenbond kan zich niet vinden in het eerste voorstel van T-Mobile waarbij de consument twee maanden gratis internet krijgt ter compensatie.

Storing

De Consumentenbond en Stichting Meldpunt Collectief Onrecht hebben gereageerd op de compensatieregeling van T-Mobile. Volgens de SMCO is de regeling van T-mobile wat aan de magere kant, zo zegt de stichting in een reactie. Volgens de stichting hebben klanten niet alleen problemen met internet maar ook met gebeld worden waardoor de compensatieregeling een beetje het doel mist. Daarnaast zet de club, die meer dan duizend consumenten vertegenwoordigd, vraagtekens bij de termijn die de telco noemt om de eerste problemen op te lossen. Volgens SMCO zal het langer dan drie weken duren voordat de problemen opgelost zijn en de stichting gaat dan ook met de telco om tafel om te praten over een beter voorstel.

Ook de Consumentenbond verteld in een reactie niet tevreden te zijn over de regeling van T-mobile. Volgens de bond laat T-Mobile uit de regeling blijken dat de storing van korte duur is maar daar is de bond het niet mee eens. Consumenten zouden over de gehele termijn waarin ze hinder in ondervinden compensatie voor moeten vragen. De 30 euro die T-Mobile zou willen uitbetalen door de storing aan het internet zou daardoor dus flink omhoog moeten bij sommige gevallen aangezien klanten al maanden niet bereikbaar zouden zijn. De bond gaat er bij de telecomaanbieder op aandringen de regeling in stand te houden totdat de problemen met het netwerk zijn opgelost.

T-Mobiel laat tegen over Nu.nl het volgende weten na aanleiding van de reacties van de organisaties: “Wij hebben gezegd dat de problemen binnen twee of drie weken zijn opgelost en dat gaan we ook realiseren. Daar bestaat geen twijfel over. De compensatie is voldoende voor die periode. Onze prioriteit ligt nu bij het oplossen van de problemen en daarna gaan we in gesprek met de Consumentenbond en aanstaande woensdag dus al met SMCO om te bespreken wat voor berichten zij hebben binnengekregen en wat voor vragen we nog aan elkaar hebben.”

Bron: Nu.nl

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

  1. rita -

    nou het is gewoon een aanfluiting want je krijg geen 2maanden abonnements kosten terug maar 2 keer 5 euro het is een schande ik heb 2 abonnementen die bijna aflopen en die ga ik ook beeindigen ook

  2. hans -

    hallo
    de problemen worden binnen 5 weken op ge lost heb ik van t-mobile te hore ge kregen
    en er komt een linkje op de website dat je een vergoedi
    ng kan aan vragen

  3. Alexander -

    Ik heb alleen maar 2G internet op me iPhone 3GS. ik betaal wel 45 euro per maand enzo maar heb dus vrijwel geen internet:(

  4. mr brightside -

    heel veel experts geven aan dat de periode van 3 weken oplostijd voor de problemen veels te kort zijn.
    Eerst zien dan geloven:Y
    Ik zit nog altijd met veel internet problemen in mijn omgeving:(

Meld je aan voor onze nieuwsbrief!

Contact met ons?

  • Qontent Matters
  • Czaar Peterstraat 159
  • 1018 PJ Amsterdam

Volg ons via