Consumentenbond en stichting willen hogere vergoeding van T-Mobile

De stichting SMCO heeft in een reactie op T-Mobile aangegeven de vergoeding van de telco te laag te vinden. Ook de consumentenbond kan zich niet vinden in het eerste voorstel van T-Mobile waarbij de consument twee maanden gratis internet krijgt ter compensatie.

Storing

De Consumentenbond en Stichting Meldpunt Collectief Onrecht hebben gereageerd op de compensatieregeling van T-Mobile. Volgens de SMCO is de regeling van T-mobile wat aan de magere kant, zo zegt de stichting in een reactie. Volgens de stichting hebben klanten niet alleen problemen met internet maar ook met gebeld worden waardoor de compensatieregeling een beetje het doel mist. Daarnaast zet de club, die meer dan duizend consumenten vertegenwoordigd, vraagtekens bij de termijn die de telco noemt om de eerste problemen op te lossen. Volgens SMCO zal het langer dan drie weken duren voordat de problemen opgelost zijn en de stichting gaat dan ook met de telco om tafel om te praten over een beter voorstel.

Ook de Consumentenbond verteld in een reactie niet tevreden te zijn over de regeling van T-mobile. Volgens de bond laat T-Mobile uit de regeling blijken dat de storing van korte duur is maar daar is de bond het niet mee eens. Consumenten zouden over de gehele termijn waarin ze hinder in ondervinden compensatie voor moeten vragen. De 30 euro die T-Mobile zou willen uitbetalen door de storing aan het internet zou daardoor dus flink omhoog moeten bij sommige gevallen aangezien klanten al maanden niet bereikbaar zouden zijn. De bond gaat er bij de telecomaanbieder op aandringen de regeling in stand te houden totdat de problemen met het netwerk zijn opgelost.

T-Mobiel laat tegen over Nu.nl het volgende weten na aanleiding van de reacties van de organisaties: “Wij hebben gezegd dat de problemen binnen twee of drie weken zijn opgelost en dat gaan we ook realiseren. Daar bestaat geen twijfel over. De compensatie is voldoende voor die periode. Onze prioriteit ligt nu bij het oplossen van de problemen en daarna gaan we in gesprek met de Consumentenbond en aanstaande woensdag dus al met SMCO om te bespreken wat voor berichten zij hebben binnengekregen en wat voor vragen we nog aan elkaar hebben.”

Bron: Nu.nl

smartphones

FBI en CIA waarschuwen tegen Huawei toestellen lees verder

Google gebouw New York

“Google is niet meer innovatief, maar is een copycat geworden” lees verder

Google logo gezicht

Zeven dingen die je nog niet wist over Google lees verder

Apple

Zeven dingen die je nog niet wist over Apple lees verder

Smartphone batterij langer bruikbaar door verlagen processor snelheid

Deze smartphonemakers maken je toestel niet langzamer via updates lees verder

Samsung logo

Zeven dingen die je nog niet wist over Samsung lees verder

Volg ons via

Nieuwsbrief

Want.nl is een samenwerking tussen Wayne Parker Kent en Qontent Matters