Consumentenbond meldt veel klachten over ICS-update Samsung Galaxy S II

De Consumentenbond krijgt veel klachten binnen van bezitters van een Samsung Galaxy S II. Na de update naar Android Ice Cream Sandwich (4.0) krijgen veel toestellen problemen.

Samsung Galaxy S II piano

De Consumentenbond heeft honderden reacties ontvangen op een oproep om problemen met de update te melden. Aanvankelijk leek het probleem met de update beperkt te zijn tot toestellen die bellen via KPN en Hi, maar inmiddels komen er ook klachten binnen van klanten van andere providers. Samsung lijkt dus de veroorzaker van het probleem te zijn.

De Consumentenbond heeft inmiddels bij Samsung erop aangedrongen om de update aan te passen zodat de problemen worden verholpen. Volgens de bond heeft KPN zijn klanten inmiddels aangeraden om de update naar Ice Cream Sandwich niet uit te voeren. T-Mobile heeft aan de bond gemeld op een reactie van Samsung te wachten, en Vodafone meldt dat de problemen worden uitgezocht. Wie al problemen heeft met een toestel dat via KPN belt, kan dit laten oplossen bij een KPN business center.

De klachten hebben voornamelijk betrekking op de batterij. Die gaat sinds de update naar Android 4.0 minder lang mee en het toestel kan uitvallen. Samsung laat weten dat de klachten vooral betrekking hebben op KPN-klanten. De update is al snel door Samsung gestopt en wordt momenteel bugvrij gemaakt. De update zal binnenkort weer vrijgegeven worden en deze moet dan ook alle problemen verhelpen.

Bron: Consumentenbond

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

  1. Sj03r6 -

    Maar zijn ook "kleine" irritante probleemmpje zoals da blauwe blokje voor knip en plak functie vliegt alle kanten op geen geluid of trille bij bericht browser heeft kuren apps e. Ga maar door!! Gewoon verrot heb trouwes Vodafone :(:(:(:(:(:(

  2. Rian -

    Ook ik heb na de update last van een vast lopend toetsenbord. (vodafone) Verder is bij mij de batterij hetzelfde als voor de update. Na de update heb ik geen last meer gehad van het plotseling rebooten van mijn S2. Ik weet dat het uitvallen van het toestel of te wel het rebooten lag aan het losse geheugen kaartje, als je dit verwijderd dan had je geen last meer van het rebooten.

    1. v-power -

      Hier ook S2 Vodafone branded met ICS en helemaal geen problemen. Maar ik heb er ook geen geheugenkaart in, heb genoeg aan 16GB.

  3. piet -

    ik heb ook deze versie I9100XXLPS via kies toestel los gekocht sim vrij na de update is hij wat trager geworden en loopt af en toe vast wacht wel op een vervolg update wel gemeld bij samsung werkt wel steeds beter

    1. Sjaakie -

      effe resetten na kies update.. *2767*3855# Daarna is tie wel leeg, op je massageheugen na dan. Zal zien dat hij beter werkt.;)

  4. Sjaakie -

    In de branded software zitten bepaalde instellingen mbt het netwerk van de provider. Dit zorgt hoogstwaarschijnlijk voor de bug. Gewoon langs het business center of Samsung service point binnen stappen en word er een vrij versie op gezet. I9100XXLPS. Kies werkt zo slecht nog niet, maar kan zeker beter.

  5. INFO -

    Na het update is het ook aan te raden een harde reset te doen. De update voor de toestellen die door KPN zijn gekocht niet update, Zo als vermeld. Het gaat hier op firmware versie I9100XWLP9.

  6. Bril -

    Mijn Samsung Galaxy S valt op een goede dag twee keer uit. Met een beetje pech ben ik zes uur per dag bezig om de batterij eruit te halen en er terug in te proppen. Geen verrassing dat dit bij de S2 ook gebeurt. Nooit meer Samsung voor ondergetekende.

Meld je aan voor onze nieuwsbrief!

Contact met ons?

  • Qontent Matters
  • Czaar Peterstraat 159
  • 1018 PJ Amsterdam

Volg ons via