Consumentenbond: “Telecomproviders verdienen maandelijks 21 miljoen euro aan afgeronde belminuten”

Uit cijfers van de Consumentenbond zou blijken dat provider maandelijks 21 miljoen euro verdienen met het afronden van belminuten op een hele minuut. De bond roept providers dan ook op om hiermee te stoppen.

Consumentenbond

De Consumentenbond is twee weken geleden een actie begonnen genaamd “Stop afronden op minuten”. Volgens de bond verdienen providers grofgeld met het afronden op hele minuten. De bond heeft berekend dat deze praktijken van de provider consumenten maandelijks 21 miljoen euro kost. Het zou in totaal om 323 miljoen minuten gaan die consumenten maandelijks mislopen.

Volgens de bond loopt een gemiddelde consument per maand 33 minuten mis als gevolg van het afronden door providers op de hele minuut. Volgens de bond komt dit omdat veel gesprekken korter duren dan een halve minuut en er zelfs een groot gedeelte is dat slechts 5 seconden of korter duurt. Consumenten betalen hiervoor echter wel de volledige pond in de vorm van een hele minuut. Inmiddels hebben 10.000 consumenten zich aangesloten bij de actie van de Consumentenbond. Providers hebben nog niet gereageerd op de uitlatingen van de bond.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Er zijn nog geen reacties op dit artikel achter gelaten. Ben jij de eerste?

Meld je aan voor onze nieuwsbrief!

Contact met ons?

  • Qontent Matters
  • Czaar Peterstraat 159
  • 1018 PJ Amsterdam

Volg ons via