Consumentenbond tikt T-Mobile op de vingers

De Consumentenbond beschuldigt T-Mobile ervan te sjoemelen met inflatiecorrecties. Op abonnementen waarbij de provider een vaste prijs belooft betalen sommige consumenten na ruim een jaar al zeven procent meer dan het aanvankelijke maandbedrag.

T-Mobile lanceert cloud storage dienst t mobile logo

“De Consumentenbond heeft T-Mobile aangesproken op de klachten over de berekende inflatiecorrectie”, schrijft de Consumentenbond op zijn website. “Naar aanleiding daarvan heeft T-Mobile een aantal aanpassingen doorgevoerd. Inmiddels wordt er op de site bij het afsluiten van een contract wel direct naar het tarievenblad verwezen.”

De belangenbehartiger voor consumenten heeft inmiddels een voorbeeldbrief opgesteld waarop gedupeerde consumenten compensatie kunnen vragen bij T-Mobile. Toezichthouder Autoriteit Consument & Markt stelt dat het berekenen van een inflatiecorrectie wel is toegestaan.

Voorwaarde is dat deze prijsverhoging duidelijk in de algemene voorwaarden of overeenkomst is opgenomen. T-Mobile vermeldt de inflatiecorrectie alleen op een apart tarievenblad dat je speciaal moet opvragen via de klantenservice of de website van T-Mobile.

Middels een persbericht heeft T-Mobile gereageerd op de beschuldiging van de Consumentenbond. “T-Mobile communiceert open en duidelijk over de toegepaste inflatiecorrectie”, aldus de provider. “T-Mobile kiest ervoor om de inflatiecorrectie niet ergens te ‘verstoppen’ in de algemene voorwaarden, maar publiceert alles wat met prijzen en tarieven te maken heeft overzichtelijk in één document: het tarievenoverzicht.”

“Dit overzicht wordt per e-mail of per post aan nieuwe klanten verstrekt. Daarnaast wordt de inflatiecorrectie ook uitgebreid beschreven op de factuur, onze website en toegelicht via onze app.”

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Meld je aan voor onze nieuwsbrief!

Contact met ons?

  • Qontent Matters
  • Czaar Peterstraat 159
  • 1018 PJ Amsterdam

Volg ons via