Consumentenbond tikt T-Mobile op de vingers

De Consumentenbond beschuldigt T-Mobile ervan te sjoemelen met inflatiecorrecties. Op abonnementen waarbij de provider een vaste prijs belooft betalen sommige consumenten na ruim een jaar al zeven procent meer dan het aanvankelijke maandbedrag.

T-Mobile lanceert cloud storage dienst t mobile logo

“De Consumentenbond heeft T-Mobile aangesproken op de klachten over de berekende inflatiecorrectie”, schrijft de Consumentenbond op zijn website. “Naar aanleiding daarvan heeft T-Mobile een aantal aanpassingen doorgevoerd. Inmiddels wordt er op de site bij het afsluiten van een contract wel direct naar het tarievenblad verwezen.”

De belangenbehartiger voor consumenten heeft inmiddels een voorbeeldbrief opgesteld waarop gedupeerde consumenten compensatie kunnen vragen bij T-Mobile. Toezichthouder Autoriteit Consument & Markt stelt dat het berekenen van een inflatiecorrectie wel is toegestaan.

Voorwaarde is dat deze prijsverhoging duidelijk in de algemene voorwaarden of overeenkomst is opgenomen. T-Mobile vermeldt de inflatiecorrectie alleen op een apart tarievenblad dat je speciaal moet opvragen via de klantenservice of de website van T-Mobile.

Middels een persbericht heeft T-Mobile gereageerd op de beschuldiging van de Consumentenbond. “T-Mobile communiceert open en duidelijk over de toegepaste inflatiecorrectie”, aldus de provider. “T-Mobile kiest ervoor om de inflatiecorrectie niet ergens te ‘verstoppen’ in de algemene voorwaarden, maar publiceert alles wat met prijzen en tarieven te maken heeft overzichtelijk in één document: het tarievenoverzicht.”

“Dit overzicht wordt per e-mail of per post aan nieuwe klanten verstrekt. Daarnaast wordt de inflatiecorrectie ook uitgebreid beschreven op de factuur, onze website en toegelicht via onze app.”

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

iPhone X

Waarom het succes van de iPhone X Google miljarden gaat kosten lees verder

Oppo, dochterbedrijf van BBK

BBK is de op twee na grootste smartphonemaker ter wereld. Precies…wie? lees verder

headphone jack

Waarom Google de headphone jack van de Pixel 2 verwijderde lees verder

OnePlus 3

OnePlus verzamelt teveel privégegevens gebruikers, maar er is goed nieuws lees verder

Google Pixel 2

Waarom het succes van de Pixel 2 slecht zou kunnen zijn voor Google lees verder

Apple opladen

Ikea richt pijlen op Apple met scherpe advertenties lees verder

Volg ons via

Nieuwsbrief

Want.nl is een samenwerking tussen Wayne Parker Kent en Qontent Matters