De telecomsector betreedt het Indiase platteland

Het Indiase platteland dat tot nu toe niet door de telecomindustrie als afzetmarkt werd gezien, is volgens een onderzoeksrapport van de RNCOS goed voor ongeveer 320 miljoen nieuwe abonnees in 2012.

India

De afzetmarkt voor telecom in het stedelijke gebied van India is nu verzadigd tot ongeveer 70%, wat betekent dat ongeveer 70% van de mensen in de stad al een mobiele telefoon heeft. Voor de telecomsector is dat gebied als afzetmarkt dus niet echt meer interessant. Daartegenover staat dat het platteland van India een grote groeimarkt is voor de telecomsector, dat komt doordat nog bijna niemand hier een mobiele telefoon heeft en 70% van de Indiase bevolking op het platteland leeft. De verwachte toename van het aantal abonnees in India is gebaseerd op de mogelijkheid van betaalbare diensten en goedkope toestellen, stelt het rapport, anders kunnen deze mensen het zich niet veroorloven.

Omdat het toekomstpotentieel van de plattelandsgebieden aan het groeien is voor de telefoonmarkt staan toonaangevende telefoonfabrikanten zoals Nokia in de rij om deze markt in samenwerking met micro-financiële instellingen te betreden.
De grote serviceproviders in het gebied nu zijn BSNL en Bharti Airtel, maar ook andere providers zoals Tata, Idea en Vodafone zijn bezig om marketingstrategieën te bedenken om de mobiele markt op het platteland van India te gaan exploiteren.

Bron: Cellular

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Er zijn nog geen reacties op dit artikel achter gelaten. Ben jij de eerste?

Meld je aan voor onze nieuwsbrief!

Contact met ons?

  • Qontent Matters
  • Czaar Peterstraat 159
  • 1018 PJ Amsterdam

Volg ons via