De telecomsector betreedt het Indiase platteland

Het Indiase platteland dat tot nu toe niet door de telecomindustrie als afzetmarkt werd gezien, is volgens een onderzoeksrapport van de RNCOS goed voor ongeveer 320 miljoen nieuwe abonnees in 2012.

India

De afzetmarkt voor telecom in het stedelijke gebied van India is nu verzadigd tot ongeveer 70%, wat betekent dat ongeveer 70% van de mensen in de stad al een mobiele telefoon heeft. Voor de telecomsector is dat gebied als afzetmarkt dus niet echt meer interessant. Daartegenover staat dat het platteland van India een grote groeimarkt is voor de telecomsector, dat komt doordat nog bijna niemand hier een mobiele telefoon heeft en 70% van de Indiase bevolking op het platteland leeft. De verwachte toename van het aantal abonnees in India is gebaseerd op de mogelijkheid van betaalbare diensten en goedkope toestellen, stelt het rapport, anders kunnen deze mensen het zich niet veroorloven.

Omdat het toekomstpotentieel van de plattelandsgebieden aan het groeien is voor de telefoonmarkt staan toonaangevende telefoonfabrikanten zoals Nokia in de rij om deze markt in samenwerking met micro-financiële instellingen te betreden.
De grote serviceproviders in het gebied nu zijn BSNL en Bharti Airtel, maar ook andere providers zoals Tata, Idea en Vodafone zijn bezig om marketingstrategieën te bedenken om de mobiele markt op het platteland van India te gaan exploiteren.

Bron: Cellular

Samsung

Galaxy Note 9: Samsung, Xiaomi en Huawei zijn iets aan het bekokstoven lees verder

Xiaomi

Xiaomi producten liggen binnenkort gewoon in de Kruidvat lees verder

smartphones

FBI en CIA waarschuwen tegen Huawei toestellen lees verder

Google gebouw New York

“Google is niet meer innovatief, maar is een copycat geworden” lees verder

Google logo gezicht

Zeven dingen die je nog niet wist over Google lees verder

Apple

Zeven dingen die je nog niet wist over Apple lees verder

Volg ons via

Nieuwsbrief

Want.nl is een samenwerking tussen Wayne Parker Kent en Qontent Matters