Draadloos betalen via je eigen lichaam

NTT DoCoMo heeft een nieuwe techniek ontwikkeld waarmee je via je mobiel kun betalen. Het signaal wordt via je lichaam overgebracht naar de ontvanger zodat je de mobiel in je zak kan laten zitten.

Met de nieuwe technologie volstaat het aanraken van een betaalterminal; mobieltje en terminal wisselen vervolgens via het lichaam van de gebruiker van identificatiegegevens uit. Andere toepassingen zijn het openen van een deur nadat een dergelijk signaal via de voet is verstuurd, of het automatisch aanpassen van een autostoel aan de in de telefoon opgeslagen persoonlijke wensen van de bestuurder, aldus een woordvoerder Takushi Koinumaru van DoCoMo tegen Reuters.

Volgens Reuters past DoCoMo voor zijn prototype hetzelfde soort communicatietechnologie toe als in rfid-tags wordt gebruikt. De snelheid waarmee gegevens door het lichaam worden gestuurd zou momenteel nog blijven steken op 40Kbps, maar volgens de grootste telco van Japan staat een snellere versie al op stapel.

“We weten nog niet of dit een commercieel succes kan gaan worden. We moeten nog veel onderzoek doen. Daarna gaan we kijken of hier ook een markt voor is.”

Via: Tweakers.net

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Er zijn nog geen reacties op dit artikel achter gelaten. Ben jij de eerste?
smartphone in houder

OM wil duidelijkheid na smartphone in houder-uitspraak lees verder

Samsung Galaxy S9 Plus

Beter goed gejat? ‘Samsung Galaxy S9 krijgt iPhone 8-functie’ lees verder

Samsung Galaxy S8 Plus design

Volgend jaar ondersteunen Samsung toestellen wereldwijd bliksemsnelle LTE snelheden lees verder

Samsung Galaxy S8 Plus design

Is de beeldverhouding van de Galaxy S8 en andere nieuwe smartphones de toekomst? lees verder

smartphone opladen

Met deze batterij is je smartphone in nog geen milliseconde opgeladen lees verder

Steve Jobs innovatie

Apple na Steve Jobs: waar blijft de grote innovatie? lees verder

Volg ons via

Nieuwsbrief

Want.nl is een samenwerking tussen Wayne Parker Kent en Qontent Matters