Drie telco's schaffen BKR-registratie af

KPN, Vodafone en T-Mobile beëindigen de samenwerking met het Bureau Krediet Registratie (BKR) in Tiel. Bij deze instantie wordt iedereen met een betalingsachterstand geregistreerd.

bkr logoDoel van die registratie is dat iemand die al in de schulden zit, geen nieuwe financiële verplichtingen aangaat die hij dan ook weer niet kan betalen. Maar het starre beleid van BKR leidt tot grote problemen.

Zo waren er in diverse consumentenprogramma’s de afgelopen maanden mensen te zien, die vanwege een oude schuld van een paar tientjes bij een telco (die al voldaan was) jaren later in problemen raakten. Ze konden bijvoorbeeld geen hypotheek afsluiten. BKR was niet van zins om de registraties aan te passen.

Dit vinden KPN, Vodafone en T-Mobile onwenselijk. Wanbetalers worden vanaf 1 januari 2011 niet meer geregistreerd bij het BKR. De telco’s hebben onderling wel een soort mini-BKR (Preventel). Zo voorkomen ze dat een wanbetaler bij KPN niet direct bij Vodafone kan worden aangesloten, of omgekeerd. Ook maken sommige telco’s al gebruik van andere kredietbeoordelingsburau’s.

Bron: Nuzakelijk

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

  1. Rob Zwolle -

    De vraag die je hier moet stellen is of dat wel zo'n goede zaak is, deze bedrijven zijn vaak de oorzaak van de ellende omdat ze de schulden niet afmelden.
    Let wel een schuld is een supergroot woord hier, het gaat hier soms over een bedrag van 10 gulden welke keer op keer verhoogd word met eigen verzonnen boetes en aanmanings kosten.
    Het is gewoon van de zotten dat er allerlei krediet regitratie buro's zijn waar jij ( het LIJDENDE voorwerp) geen inzicht en controles of herstel op hebt. Dus is het net zo erg als het BKR want die zegt gewoon de aanmelder moet het weghalen …… Tjsa en dat gebeurt dus in veel gevallen niet.

Meld je aan voor onze nieuwsbrief!

Contact met ons?

  • Qontent Matters
  • Czaar Peterstraat 159
  • 1018 PJ Amsterdam

Volg ons via