'Droid-campagne wakkert interesse in Android aan'

Onderzoeksbureau Comcast heeft in een onderzoek in de Verenigde Staten opgemerkt dat steeds meer mensen van plan zijn om een Android-telefoon te kopen. Dit zou voornamelijk te danken zijn aan de campagne voor de Motorola Droid die door Verizon opgezet werd.

Android logo

Uit bijna alle meetgegevens op de telecommarkt valt op te maken dat het Android-besturingssysteem aan marktaandeel wint. De verwachting is dat de groei nog lange tijd door zal zetten. Uit nieuwe gegevens van Comcast blijkt dat 17% van de ondervraagde Amerikanen van plan is om een Android-telefoon te kopen wanneer ze een nieuw toestel uitzoeken. De iPhone blijft echter onverminderd populair. 20% van de mensen die op zoek zijn naar een nieuwe telefoon zegt voor Apple’s smartphone te gaan. Opvallend is dat het Android-besturingssysteem de populaire iPhone nadert als het gaat om ‘mindshare’. Google’s mobiele besturingssysteem lijkt zich hiermee permanent te nestelen op de smartphone-markt. De grote toename in interesse zou vooral komen door de grote reclamecampagne die Verizon Wireless opzette voor de Motorola Droid. De eerste Android 2.0-telefoon kon op veel interesse rekenen van het Amerikaanse publiek. Ongeveer de helft van de aankomende Android-kopers zegt een Droid te gaan kopen.

De Blackberries van RIM blijven de onbetwiste marktleider in de Verenigde Staten. Dit bleek al uit de cijfers die de smartphone-maker eerder presenteerde. Ongeveer de helft van de ondervraagden geeft aan een van de Blackberry-toestellen te gaan kopen.

Bron: Mobile Tech News

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Er zijn nog geen reacties op dit artikel achter gelaten. Ben jij de eerste?

Meld je aan voor onze nieuwsbrief!

Contact met ons?

  • Qontent Matters
  • Czaar Peterstraat 159
  • 1018 PJ Amsterdam

Volg ons via