Eén derde van de Britten wil een simpel te gebruiken telefoon.

Britten kunnen zich doodergeren aan hun mobiele telefoon, de grootste ergernissen zijn: ringtones/geluiden, camera, handset knopjes, games en internet, aldus de uitkomsten van een onderzoek dat in Groot-Brittannië gehouden is onder meer dan 2000 Britse volwassenen.

Emporia

Uit een recent onderzoek is gebleken dat een derde van de Britten liever een telefoon heeft waarmee hij alleen kan bellen en sms’en dan een smartphone waarmee hij bijvoorbeeld kan internetten en foto’s maken, al deze hightech snufjes zijn voor een derde van de Britten niet zo belangrijk. Het onderzoek is ook per merk telefoongebruiker onderzocht, daaruit blijkt dat 42% van de Nokia-gebruikers liever een simpele telefoon heeft zonder bijzonderheden. Maar één op de vijf mensen in Engeland wil een telefoon die alle net uitgekomen technische snufjes bevat, onder de leeftijdsgrens van twintig is dit aantal echter veel hoger, 42%. LG gebruikers zijn de mensen die het meest geven om hightech gadgets, namelijk 26% vindt het belangrijk om een telefoon te hebben die alle nieuwste technische snufjes bevat.

James Parker, manager van mobieltjes in de Moneysupemarket zegt dat het onderzoek aantoont dat veel mensen niet op zoek zijn naar een fancy smartphone, maar naar één die simpel te gebruiken is, wat voor veel mensen een betere keuze is om te kopen.

“The fact a significant amount of Nokia owners agree with this sentiment and LG owners want the latest gadgets goes to show which brands suit people best. With so many phones on the market, people should always find a perfect match” aldus Parker .
Het onderzoek toont aan dat 25% van de mensen die mee hebben gedaan aan het onderzoek een probleem heeft gehad met hun handset in de afgelopen 12 maanden. Bij de LG-eigenaren had 34% een probleem gehad met hun telefoon, dit was bij Sony Ericsson 33%, Samsung 25%, Nokia 24% en bij Motorola maar 22 %.

Parker geeft aan dat de mobiele telefoontjes ver zijn ontwikkeld vanaf het begin maar dat levert ook weer nieuwe problemen op wat te zien is aan dit onderzoek, een kwart van de mensen die mee hebben gedaan met het onderzoek had namelijk een probleem met zijn handset in de afgelopen 12 maanden. “And it may not be a coincidence that LG owners suffer the most faults as they are often the most advanced phones” geeft Parker dan ook als een soort van conclusie.

Bron: Cellular-news

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Er zijn nog geen reacties op dit artikel achter gelaten. Ben jij de eerste?

Meld je aan voor onze nieuwsbrief!

Contact met ons?

  • Qontent Matters
  • Czaar Peterstraat 159
  • 1018 PJ Amsterdam

Volg ons via