Man ontsnapt ternauwernood aan elektrocutie tijdens opladen iPhone

De 32 jarige Wiley Day kreeg op 22 maart de schrik van zijn leven bij het wakker worden. De avond ervoor had hij zijn iPhone zoals altijd aangesloten aan de oplader via een verlengsnoer en was nietsvermoedend gaan slapen. Op de één of andere manier wist Day het naamplaatje van zijn ketting tussen de metalen pinnen van de oplader en het verlengsnoer te krijgen en werd daardoor vervolgens bijna geëlektrocuteerd. Hoewel het een vreselijke ervaring was voor Wiley, werd de elektrocutie gelukkig niet veroorzaakt door een fout van Apple en lopen andere gebruikers geen gevaar ook geëlektrocuteerd te worden. Mits ze natuurlijk geen metalen objecten tussen de oplader en het stopcontact stoppen.

Tweede en derdegraads brandwonden en naamplaat brandmerk

Door de schok werd Wiley van zijn bed geslingerd en belandde hij op de grond. Hij herinnert zich dat zijn zicht vertroebeld begon te raken alsof hij door een een kijkgat staarde. Ook zag hij geen kleuren meer, maar was de wereld zwart/wit geworden. Toen hij uiteindelijk de kracht kon opbrengen op de ketting van zijn hals te verwijderen, stond hij op en sprak hij de woorden “Oh my God, I think I just got electrocuted.” Door de elektrische schok heeft Day zoals verwacht behoorlijke verwondingen opgelopen. Zowel de huid als het vlees rondom zijn hals zijn er als het ware afgestroopt. Waar hij de ketting had aangeraakt om hem te verwijderen is het patroon van het naamplaatje in zijn handen gebrandmerkt. De beproeving liet Day achter met tweede en derdegraads brandwonden en hij werd afgevoerd naar het ziekenhuis. Na drie dagen daar verzorgd te zijn mocht de ongelukkige man weer naar huis.

Wiley Day ontsnapt aan elektrocutieDay gebruikt ervaring om anderen te waarschuwen voor elektrocutie

Day gebruikt nu zijn verhaal om anderen te waarschuwen voor de gevaren van het opladen in bed. Hij werkt op een middelbare school als gedragsspecialist en probeert met zijn ervaring de studenten daar te behoeden voor elektrocutie. Meerdere mensen zouden Day verteld hebben dat ook zij ’s avonds de smartphone in bed opladen met een verlengsnoer. Day heeft voor deze mensen de boodschap dat de telefoon bij de hand hebben niet opweegt tegen een mogelijke elektrocutie. Day laadt zijn telefoon tegenwoordig op in de keuken.

Bron: WashingtonPost

 

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

  1. Christiaan -

    Op de site van Washington Post zie bron wordt het wel serieus geschreven, en inderdaad telefoon opladen naast je bed is niet handig, het blijft elektronica..

    1. Tokstok -

      Ik heb een wekker naast mijn bed en twee nachtlampjes.
      En in de winter slaap ik onder een elektrische deken.

      Levensgevaarlijk…..

  2. Rob -

    Ik kijk elke dag wel even naar Allaboutphones, vaak met veel genoegen. Maar na het lezen van dit bericht moesten mijn tenen even uit de knoop. Deze man zal zich weten te onthoofden met een ventilator. Zo’n bericht past niet op deze site.

  3. leon -

    met die lullige 110 volt die ze in america (voor de veiligheid ) hebben ??? en nou wil ie zeker geld hebben ??? Wie gelooft dit verhaal nou ??? een wasdroger draait er niet eens op , daarvoor hebben ze een dryer-plug (die wel weer 220 volt heeft)

    1. Hotemetoot -

      Gewoon stemmingmakerij, hier. Zet iPhone in de titel, hoppateeerr.
      Is gewoon stemmingmakerij.
      Worden hier gesponsoord door ander merk.

Android O

Deze acht (iOS) features missen we nog op Android lees verder

Google speelt nu ook video’s automatisch af lees verder

Toilet

Je smartphone heeft meer bacteriën dan een toiletbril lees verder

Video OnePlus 5

OnePlus zorgt voor veel commotie met deze reclamevideo lees verder

smartphone vergrendeling opties

Dit is de veiligste manier om je smartphone te vergrendelen lees verder

GLASSX

Deze vloeistof beschermt je smartphone tegen schade lees verder

Volg ons via

Nieuwsbrief

Want.nl is een samenwerking tussen Wayne Parker Kent en Qontent Matters