Enquête: 71% wil absoluut geen BlackBerry

Een onderzoeksbureau in Amerika besloot de gebruikelijke manier van enquêteren eens om te draaien, en vroeg aan 250 mensen wat voor telefoon ze nooit zouden nemen. Bijna driekwart antwoordde: een BlackBerry.

Altijd wordt gevraagd wat voor telefoon mensen nemen als ze aan een nieuw toestel toe zjin, maar researchbureau Raymond James draaide dat dus eens om. Om er zo achter te komen dat BlackBerry in dit opmerkelijke marktonderzoek ineens het hoogst scoort van alle belangrijke besturingssystemen.

Bijna een derde van de respondenten geeft aan nooit of te nimmer aan een Androidtelefoon te beginnen, en de iPhone is de winnaar: bijna twintig procent, een op de vijf, geeft aan deze telefoon nooit te zullen kopen.

Onderdeel van de enquête was de vraag welke features mensen er toe zouden brengen om toch op een ander besturingssysteem over te stappen, zoals een groter scherm, lagere prijs of meer functies.

Het resultaat van de enquête mag niet opmerkelijk heten, omdat het marktaandeel van BlackBerry de afgelopen jaren een steile daling heeft ondergaan, terwijl Android en iPhone met elkaar de smartphonemarkt zo’n beetje verdelen.Er is blijkbaar geen vraag gesteld over Windows Phone.

Enquete: 71% wil absoluut geen BlackBerry smartphone hatred survey 380x279 

Bron: AllthingsD

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Er zijn nog geen reacties op dit artikel achter gelaten. Ben jij de eerste?
OnePlus 5 CEO

‘Gelekte renders tonen de OnePlus 5T: nieuw design’ lees verder

Huawei zet stappen om Apple voor goed in te gaan halen lees verder

Apple Store

Volgend jaar hoef je geen iPhone X meer te kopen lees verder

Dit zijn de zes verschillen tussen de Huawei Mate 10 en Mate 10 Pro lees verder

iPhone 7 Plus

5 redenen om (niet) voor de iPhone 7 en iPhone 7 Plus te kiezen lees verder

HTC U11 Plus

Pas maar op Apple: gelekte renders tonen onaangekondigde HTC U11 Plus lees verder

Volg ons via

Nieuwsbrief

Want.nl is een samenwerking tussen Wayne Parker Kent en Qontent Matters