Ericsson en KPN sluiten hosted mobile advertising deal

Ericsson en KPN hebben hun eerste hosted mobile advertising deal samen gesloten. Via deze deal kan KPN gericht adverteren via mobile content.

Hosted mobile advertising is zo gericht mogelijk adverteren op gsm’s richting de consument. Dit kan via speciale mobiele internet pagina’s zijn of via bijvoorbeeld sms berichten of mms berichten. Ericsson zal de techniek achter deze service gaan leveren en KPN heeft dan ook grote plannen voor dit medium. Volgens Patrick Kuijsters, marketing director bij KPN, wordt dit in de toekomst het belangrijkste advertentie kanaal van KPN en hoopt de provider om zijn externe marketing activiteiten zo tot een minimum te kunnen beperken. De kosten zouden daardoor fors terug kunnen lopen aangezien KPN de techniek dan heeft om zeer gericht te adverteren op haar netwerk en hierdoor een hogere omzet eruit te halen. Externe partijen zullen waarschijnlijk ook via de netwerk aan de slag kunnen, echter gaat KPN eerst de komende tijd een test periode inlassen om er zeker van te zijn dat alles goed werkt.

iwood 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Er zijn nog geen reacties op dit artikel achter gelaten. Ben jij de eerste?
headphone jack

Waarom Google headphone jack van de Pixel 2 verwijderde lees verder

OnePlus 3

OnePlus verzamelt teveel privégegevens gebruikers, maar er is goed nieuws lees verder

Google Pixel 2

Waarom het succes van de Pixel 2 slecht zou kunnen zijn voor Google lees verder

Apple opladen

Ikea richt pijlen op Apple met scherpe advertenties lees verder

HTC Google

Surprise: Google staat op het punt grote smartphonefabrikant over te nemen lees verder

Huawei P10 koopwijzer

Huawei heeft Apple ingehaald: op een na grootste smartphonefabrikant ter wereld lees verder

Volg ons via

Nieuwsbrief

Want.nl is een samenwerking tussen Wayne Parker Kent en Qontent Matters