Essent start klantenservice-kanaal via WhatsApp

Energieleverancier Essent heeft bekendgemaakt dat haar klantenservice voortaan ook via WhatsApp te bereiken is. Daarmee lijkt Essent het eerste bedrijf in Nederland te zijn dat WhatsApp inzet als communicatiekanaal voor de klantenservice.

Essent klantenservice WhatsApp

Essent laat middels een persbericht weten dat haar klantenservice voortaan middels de populaire app WhatsApp te bereiken is. Het gaat in eerste instantie om een proef bij het bedrijf. In de komende twee maanden gaat de klantenservice van Essent testen uitvoeren met WhatsApp als klantenservice-kanaal. Mocht de test succesvol zijn, dan zal Essent de app toevoegen aan haar standaard dienstverlening. De klantenservice van Essent is via WhatsApp tussen 9 uur en 17 uur op werkdagen bereikbaar, zo laat het bedrijf weten.

Klanten van Essent kunnen via de mobiele website van het bedrijf het telefoonnummer toevoegen aan hun adresboek, waarna ze kunnen appen met de klantenservice. De klantenservice kan via WhatsApp alle vragen beantwoorden die de normale klantenservice via de telefoon ook kan beantwoorden.

‘Met onze aanwezigheid op Whatsapp hopen we een onderscheidende service aan onze klanten te bieden. Want wat is er makkelijker en sneller als je met een vraag zit dan het sturen van een berichtje met je mobiele telefoon?’, zo licht socialmediamanager Ienke de Vrieze van Essent de pilot toe. ‘Onze webcare-medewerkers pakken de binnengekomen berichten op en voorzien de klant van een antwoord.’

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

  1. Peter---- -

    Interessant experiment. Het valt me op dat juist de grote bedrijven (ondanks hun over het algemeen belabberde klantenservice) de nieuwe mogelijkheden uitproberen, terwijl het juist de MKB bedrijven zijn die GOEDE service verlenen via meer traditionele kanalen. Gelukkig gaan de kleine/middelgrote bedrijven steeds vaker aan de klantenservice software (zoals http://www.casengo.nl).

    De goede service van ondernemers, met de bereikbaarheids- en productiviteitsvoordelen van de 'grote' jongens 🙂

Whatsapp

Zo verdient Facebook geld met Whatsapp lees verder

Fuchsia logo

Fuchsia gaat Android (nog) niet vervangen lees verder

Google I/O 2017

Kijk alle aankondigingen van Google I/O 2017 keynote terug lees verder

Tele2 unlimited

Tele2 overtreft T-Mobile in prijzenoorlog met onbeperkt abonnement lees verder

Android functies

5 handige Android functies die je waarschijnlijk niet kent lees verder

Apple iphone 8

Biograaf Steve Jobs: Apple is niet meer innovatief lees verder

Volg ons via

Nieuwsbrief

Want.nl is een samenwerking tussen Wayne Parker Kent en Qontent Matters