Essent start klantenservice-kanaal via WhatsApp

Energieleverancier Essent heeft bekendgemaakt dat haar klantenservice voortaan ook via WhatsApp te bereiken is. Daarmee lijkt Essent het eerste bedrijf in Nederland te zijn dat WhatsApp inzet als communicatiekanaal voor de klantenservice.

Essent klantenservice WhatsApp

Essent laat middels een persbericht weten dat haar klantenservice voortaan middels de populaire app WhatsApp te bereiken is. Het gaat in eerste instantie om een proef bij het bedrijf. In de komende twee maanden gaat de klantenservice van Essent testen uitvoeren met WhatsApp als klantenservice-kanaal. Mocht de test succesvol zijn, dan zal Essent de app toevoegen aan haar standaard dienstverlening. De klantenservice van Essent is via WhatsApp tussen 9 uur en 17 uur op werkdagen bereikbaar, zo laat het bedrijf weten.

Klanten van Essent kunnen via de mobiele website van het bedrijf het telefoonnummer toevoegen aan hun adresboek, waarna ze kunnen appen met de klantenservice. De klantenservice kan via WhatsApp alle vragen beantwoorden die de normale klantenservice via de telefoon ook kan beantwoorden.

‘Met onze aanwezigheid op Whatsapp hopen we een onderscheidende service aan onze klanten te bieden. Want wat is er makkelijker en sneller als je met een vraag zit dan het sturen van een berichtje met je mobiele telefoon?’, zo licht socialmediamanager Ienke de Vrieze van Essent de pilot toe. ‘Onze webcare-medewerkers pakken de binnengekomen berichten op en voorzien de klant van een antwoord.’

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

  1. Peter---- -

    Interessant experiment. Het valt me op dat juist de grote bedrijven (ondanks hun over het algemeen belabberde klantenservice) de nieuwe mogelijkheden uitproberen, terwijl het juist de MKB bedrijven zijn die GOEDE service verlenen via meer traditionele kanalen. Gelukkig gaan de kleine/middelgrote bedrijven steeds vaker aan de klantenservice software (zoals http://www.casengo.nl).

    De goede service van ondernemers, met de bereikbaarheids- en productiviteitsvoordelen van de 'grote' jongens 🙂

Samsung Dual Messenger

Dit brengt Android Oreo naar de Samsung Galaxy S8 en S8 Plus lees verder

iPhone X

Waarom het succes van de iPhone X Google miljarden gaat kosten lees verder

Oppo, dochterbedrijf van BBK

BBK is de op twee na grootste smartphonemaker ter wereld. Precies…wie? lees verder

Android Oreo voor Nokia 8

Nokia’s smartphones hebben een feature waar de concurrentie enkel van kan dromen lees verder

Samsung Android Oreo

Samsung bevestigt wanneer Android Oreo naar smartphones komt lees verder

iPhone X

Zo krijg je het uiterlijk van iOS 11 en iPhone X op elke Android smartphone lees verder

Volg ons via

Nieuwsbrief

Want.nl is een samenwerking tussen Wayne Parker Kent en Qontent Matters