Evaluatie: 'OPTA presteert goed'

De Nederlandse telecomwaakhond OPTA heeft de afgelopen vier jaar een goede bijdrage geleverd aan de telecommarkt. Dat concluderen onderzoekers uit een evaluatie die elke vier jaar plaatsvindt.

Opta Logo (beter)Onderzoekers van Berenschot, TNO en Kwink Groep hebben geconcludeerd dat de OPTA het de afgelopen vier jaar prima gedaan heeft. De Nederlandse bewaker van de telecommarkt leverde volgens de vierjaarlijkse evaluatie een prima bijdrage aan de telecommarkt. Men was met name te spreken over de stappen die de OPTA heeft gezet met betrekking tot consumentenbescherming, het bestrijden van spam en het misbruiken van 0900-nummers. Verder werd er doelmatiger gehandeld en werkt de instantie goed samen met andere toezichthouders. Op deze wijze levert de OPTA een belangrijke bijdrage aan de telecommarkt. Staatssecretaris Frank Heemskerk van Economische Zaken meent dat het onderzoek laat zien dat de OPTA prima werk levert.

Bedrijven meldden als kritiekpunt dat zij graag meer betrokken willen worden in de besluitvorming. Zij zijn van mening dat zij met hun kennis serieus genomen moeten worden door de OPTA. De telecomwaakhond heeft al aangegeven met de bedrijven in gesprek te gaan. De evaluatie bestrijkt de periode van oktober 2004 tot april 2009.

Bron: Telecommagazine

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Er zijn nog geen reacties op dit artikel achter gelaten. Ben jij de eerste?

Meld je aan voor onze nieuwsbrief!

Contact met ons?

  • Qontent Matters
  • Czaar Peterstraat 159
  • 1018 PJ Amsterdam

Volg ons via