‘Facebook werkt aan camera en live video app’

Facebook vindt dat er te weinig content op Facebook geplaatst wordt, wat het bedrijf volgens bronnen van de Wall Street Journal probeert op te lossen met een op zichzelf staande camera app.

Facebook

Het werd de afgelopen maanden duidelijk dat Facebook wil dat mensen meer gaan delen. Onderzoek toont aan dat gebruikers van Facebook steeds meer consumeren in plaats van produceren, wat voor Facebook natuurlijk een slechte zaak is. Het bedrijf probeerde gebruikers de afgelopen tijd aan te sporen om meer originele content te plaatsen. Zo vraagt Facebook je nu steeds vaker naar je dag of je mening over een bepaald onderwerp, en wordt je constant geconfronteerd met je oude posts in de hoop dat je ze opnieuw deelt of een nieuwe post plaatst.

Facebook Live Camera
Facebook live video

Een van de meest effectieve vormen van content op Facebook zijn foto’s: mensen willen graag delen wat ze doen en waar ze geweest zijn, en voor andere gebruikers is het (meestal) plezierig om die foto’s dan ook te bekijken. Facebook beseft heel goed hoe populair bijvoorbeeld Snapchat is en kocht onlangs de succesvolle face-swapping app MSQRD, waarmee gebruikers in real time van gezicht kunnen wisselen met anderen.

Camera app

Daarnaast is het bedrijf nu volgens Wall Street Journal ook met een op zichzelf staande camera app bezig, waarmee gebruikers foto’s kunnen maken en delen. Nog interessanter is echter de mogelijkheid om razendsnel live video op te nemen en naar Facebook te streamen, een functie die Facebook eerder deze maand open stelde voor al zijn gebruikers. Facebook wil dat dus nog makkelijker en sneller maken met een toegewijde app, waarmee het bedrijf hoopt dat je de onaangekondigde app gaat gebruiken in plaats van je standaard camera app.

Facebook heeft in het verleden veel experimentele apps ontwikkeld, waarvan slechts een klein deel ook daadwerkelijk uitgebracht werd. Ook zijn lang niet alle apps van Facebook succesvol en deinst het bedrijf er niet voor terug om ze net zo snel weer van de Play Store en App Store af te halen. De Wall Street Journal geeft dan ook aan dat er een kans bestaat dat deze app nooit uitgebracht zal worden, maar dit lijkt een van de betere beslissingen van Facebook van de afgelopen jaren te zijn.

Bron: Wall Street Journal

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Er zijn nog geen reacties op dit artikel achter gelaten. Ben jij de eerste?

Meld je aan voor onze nieuwsbrief!

Contact met ons?

  • Qontent Matters
  • Czaar Peterstraat 159
  • 1018 PJ Amsterdam

Volg ons via