Franse prijsvechter Free Mobile trekt 2,6 miljoen klanten in 80 dagen

De Franse prijsvechter Free Mobile heeft in de afgelopen tachtig dagen 2,6 miljoen klanten ingeschreven. De telco heeft die voornamelijk afgesnoept van marktleider Orange France.

Het bedrijf levert goedkope mobiele abonnementen. Voor twee euro per maand kun je die maand een uur bellen. Voor 19,99 euro per maand heb je ongelimiteerd bellen, sms, mms en mobiel internet.

Free Mobile maakte bekend dat de klanten gelijk verspreid zijn over de twee abonnementen. Free Mobile startte op 10 januari. Tijdens het eerste kwartaal groeide de totale Franse telecommarkt met 854.000 abonnees, maar Free Mobile groeide dus direct naar 2,6 miljoen abonnees. Orange verloor in hetzelfde kwartaal 615.000 mobiele abonnees.

De operator meldde bij de presentatie van de cijfers dat het bedrijf er trots op is dat de vastgeroeste Franse telecommarkt succesvol is opengebroken.

Free Mobile komt voort uit Iliad, een traditioneel kabelinternetbedrijf. Wat dat betreft gaat het trouwens ook goed: Iliad schreef het afgelopen kwartaal bijna tweehonderdduizend nieuwe abonnees in en ging daarmee over de vijf miljoen klanten heen. De winst van het bedrijf steeg mee, waarbij dik 97 miljoen euro uitsluitend is te danken aan de nieuwe mobiele abonnementen.

Bron: Into Mobile

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

headphone jack

Waarom Google headphone jack van de Pixel 2 verwijderde lees verder

OnePlus 3

OnePlus verzamelt teveel privégegevens gebruikers, maar er is goed nieuws lees verder

Google Pixel 2

Waarom het succes van de Pixel 2 slecht zou kunnen zijn voor Google lees verder

Apple opladen

Ikea richt pijlen op Apple met scherpe advertenties lees verder

HTC Google

Surprise: Google staat op het punt grote smartphonefabrikant over te nemen lees verder

Huawei P10 koopwijzer

Huawei heeft Apple ingehaald: op een na grootste smartphonefabrikant ter wereld lees verder

Volg ons via

Nieuwsbrief

Want.nl is een samenwerking tussen Wayne Parker Kent en Qontent Matters